راهنمای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

راهنمای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت

آیا می توان در یک شرکت، هم زمان چند تغییر در ارتباط با موارد مختلف انجام داد؟ اساسا کار ثبت تغییرات شرکت چگونه است؟ نحوه ثبت تغییرات شرکت ها به چه صورت انجام می گیرد؟ و در چه مدت زمانی این پروسه به اتمام می رسد، هم چنین کدام یک از سازمان های مشاوره ای می توانند این موارد را برای شما انجام دهند. با ما همراه باشید. تا اطلاعات کاملی از روند کلی تغییرات شرکت، به دست بیاورید.

کار صورتجلسه تغییرات شرکت در حالت کلی در دو مجمع قابل حل و فصل است. اولین مجمع عمومی عادی و یا بور فوق العاده است. که نظارت بر تغییرات ساده شرکت را بر عهده دارد. و دومی مجمع عمومی فوق العاده که کار تغییرات اساسی شرکت که در اساسنامه آن به ثبت رسیده را انجام می دهد.
افرادی که رویاهای بزرگی در سر دارند، به خوبی می دانند برای کسب مراتب بالاتر در عرصه کار به تغییرات از طریق ثبت صورتجلسه نیاز خواهد بود. در صورتی که افرادی که از تغییر هراس دارند، همواره به وضعیت حال حاضرشان قانع هستند. که این مسئله می تواند زمینه ساز یک شکست بزرگ در آینده باشد.

استعلام آخرین تغییرات شرکت

تغییراتی که در شرکت ها هویدا می شود. اگر با فکر، برنامه ریزی و مدیریت درست همراه باشد. می تواند به ارتقاء و پیشرفت یک شرکت کمک کند. اما نکته ای که باید به آن توجه شود. این است که تمامی تغییرات یک شرکت باید در سایه قوانین و مقررات مربوطه صورت پذیرند. اهمیت این موضوع تا جایی است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع تغییرات شرکت را بیان کنیم. و در مورد روال قانونی و معمولی که لازم است در ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها طی گردد، با شما صحبت کنیم.

توضیح مختصر در زمینه تغییرات انواع شرکت ها

صاحبان شرکت یا موسسه ثبت شده ممکن است بعد از ثبت هر شرکت یا موسسه تصمیم به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اساسنامه یا موارد دیگر بگیرند. که ساده ترین آن تغییر آدرس شرکت می باشد.

نحوه برگزاری جلسات مجمع فوق العاده تعاونی
ادامه مطلب

بابت هر نوع تغییری در شرکت باید جلسه ای برگزار شود که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند. و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت ها اعلام نمایند. تا این تغییر در آن اداره محترم, ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می تواند اداره مالیات, روزنامه رسمی, روزنامه کثیر الانتشار, بانک ها و غیره باشند.

تنظیم صورتجلسه تغییرات از مواردی می باشد. که کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسه و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت میشود. در نتیجه این تغییر مهم لازم است توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام گردد.

انواع صورتجلسات تغییرات شرکت ها

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها به دسته بندی زیر تقسیم می شوند:

الف- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

ب : ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده

ج : صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده

راهنمای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

دستور صورتجلسات تغییرات اختیاری

صورتجلساتی که با توجه به تغییراتی که بنا با اختیار صاحبان شرکت انجام می گردد صورت می پذیرد. به عنوان مثال مهمترین و پر کاربردترین این تغییرات به شرح زیر می باشد:
1-  تغییر نام شرکت
2-  تغییرات موضوع شرکت
3-  تغییر آدرس شرکت
4-  ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت
5-  کاهش سرمایه اجباری شرکت
6-  کاهش سرمایه اختیاری شرکت
7-  ثبت صورتجلسه تبدیل سهام بی نام به سهام بانام
8-  کاهش یا افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره
9-  تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام
10-  تغییر سال مالی شرکت
11-  انحلال شرکت
12-  نقل و انتقال سهام شرکت سهامی
13-  ثبت تغییرات سهم الشرکه شرکت
14-  تغییر روزنامه کثیرالانتشار
15-  تعیین دارندگان حق امضاء
16-  پرداخت سرمایه تعهدی
17-  تاسیس شعبه
18-  ثبت صورتجلسه ورود و خروج شریک
و خیلی موارد دیگر که درصورت تمایل می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید و مشاوره بگیرید.

ثبت صورتجلسه تغییرات اجباری

صورتجلسه ای که با توجه به قانون تجارت و یا اساسنامه شرکت زمانی معین برای آنها تعیین شده است. و لازم است بعد از زمان مشخص شده تغییرات صورت پذیرد. به عنوان مثال مهمترین و پر کاربردترین این تغییرات به شرح زیر می باشد:
• انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیات مدیره
• وضعیت دارندگان حق امضاء
• تعیین بازرسین شرکت
• تصویب ترازنامه و صورت های مالی
• تغییر نماینده شخص حقوقی
و خیلی موارد دیگر که درصورت تمایل می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید و مشاوره بگیرید.

راهنمای کامل ثبت شرکت در ایلام
ادامه مطلب

 

چه نوع از تغییراتی شرکت لازم است که ثبت شوند؟

همان طور که گفتیم بعضی از تغییرات حتما باید ثبت شوند که عبارتند از :
• تغییرات در اساسنامه
• تغییرات برای اسم شرکت
• تمدید هیئت مدیره و یا مدت شرکت، علاوه بر مدتی که از قبل مقرر شده است.
• انحلال شرکت، دقت کنید حتی اگر انحلال به دلیل اتمام مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باز هم باید به ثبت برسد.
• انتخاب کیفیت تفریغ حساب
• تبدیل یا خروج شرکاء
• ماده نهم قانون تجارت، تغییر مدیر عامل یا مدیران را هم به مواردی که باید برای آن ثبت تغییرات شرکت انجام شود.
در صورتی که این تغییرات انجام گیرد و به دلایلی آن ها را ثبت نکنید یا سعی کنید که ان ها را مخفی نگه دارید، مسئولیت عواقب قانونی آن با خودتان خواهد بود.

راهنمای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

برای این که بتوانید تغییری در شرکت ایجاد نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافق باشند. مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت عبارتند از :
1-  صورت جلسه تغییرات تنظیم گردد. و نیز صورت جلسات آماده گردند.
2-  مدارک شناسایی سهامداران و شرکا باید ارائه گردد.
3-  هزینه روزنامه رسمی باید پرداخت شود.
4-  در صورتی که شرکت منحل شده است، تمامی شرکا باید حضور داشته باشند.
5-  کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن باید ارائه شود.
6-  تمامی اسناد شرکت باید ارائه گردد.
7-  کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره باید ارائه شوند.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
X

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست مطالب

خبر نامه

اولین نفری باشید که از مقاله‌ها و تخفیف‌های ویژه مطلع می‌شوید.

تماس با تک نیک ثبت

با تیم تک نیک ثبت - راهنمای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت