راهنمای جامع نحوه ثبت تغییرات شرکت ها
نحوه ثبت تغییرات شرکت ها
راهنمای جامع نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها

در مقاله نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها به صورت کامل برای شما عزیزان کارفرما انواع تغییرات شرکت ها را داده ایم.

کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری پس از تاسیس شرکت نیاز پیدا می کنند که تغییراتی در شرکت ایجاد نمایند. و تصمیمات جدیدی در موردشان اتخاذ کنند. این تصمیمات و تغییرات شرکت باید مطابق قانون تجارت به ثبت برسند. که البته امروزه ثبت اینترنتی تغییرات شرکت فراهم شده است.

ذیلا به کلیه تغییرات مهم و ضوروری همراه با جزئیات آنها برای شما عزیزان شرح داده ایم.

 

صورتجلسه تغییرات چیست؟

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به این معنی است که هنگام برگزاری جلسات مربوط به تغییرات ضروری و تغییراتی که مد نظر شما است. در یک صورتجلسه جمع آوری و کارشناسی کرده و بعد از تنظیم آن صورتجلسه را در سامانه بارگذاری کرده و بقیه مراحل ثبت را پیش ببریم. البته این تنظیمات، صرف وارد کردن مشخصات افراد یا شرکت نیست. مارد زیادی است که باید مد نظر داشت. از جمله : نوع وابستگی افراد و رابطه بین آن ها، انتخاب نوع صورتجلسه ای، زمان برگزاری و همچنین رعایت قوانین خاص را باید در نظر گرفت.

 

صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییراتی که در شرکت انجام می شود. لازم است که صورت جلسه ای تنظیم شود. و به مرجع ثبتی که اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان محل است ارائه گردد. مرجع ثبتی که در مرکز استان است، طی بررسی صورت گرفته توسط کارشناس مربوطه و تطابق تغییر صورت گرفته با قوانین تجارت و مصوبات ثبت شده قبلی در آن شرکت بر اساس پرونده ی اصلی که نزد اداره ثبت شرکت ها می باشد. در صورتیکه هیچگونه نقصی پیدا نشد. آن صورتجلسه را در سامانه تایید می نماید. و جهت آگهی تغییرات ثبتی و انتشار آن در روزنامه رسمی و محلی صادر می کند. برای ثبت این گونه تغییرات شرکت بهتر است از مشاور حقوقی و یا کارشناس با تجربه و متخصص، کمک گرفته شود. و تغییرات شرکت را به او واگذار گردد.

 

جهت ثبت تغییرات شرکت چکاری باید کرد؟

قبل از راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت شرکت ها، امور مربوط به تغییرات شرکت و ثبت آنها با صرف وقت زیاد و دردسرهای اداری بسیاری صورت می گرفت. ولی امروزه متقاضیان به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری می توانند از طریق اینترنت و با خیال راحت از اینکه معطل مراحل اداری نشوند، انجام می شود.

  •  نخستین راه اینست که باید در خصوص تغییرات مورد نظر و موارد جدیدی که در شرکت نیاز است اتخاذ تصمیم کنید. جهت ثبت و قانونی شدن آن، مراحلی را باید طی کنید که به شرح ذیل می باشند. بعد از تصمیم قطعی لازم است که این تغییرات را به اطلاع اعضا رسانید. و ترتیب جلسه ای با حضور سهامداران نمود. و پس از طرح تغییرات مورد نظر و تاییدیه سهامداران حاضر در جلسه، باید نسبت به  تنظیم صورتجلسه  اقدام نمود. بعد از تنظیم آن، در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری وارد و ثبت نمود. و پس از آن باید از طریق باجه های پستی مورد تایید اداره مربوطه  ارسال نومد. و منتظر بررسی آن توسط کارشناسان بود.
پیگیری سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت
Follow-system-register-changes-company
پیگیری سامانه ای تغییرات شرکت و ثبت صورتجلسه شرکت

آیا من میتوانم تغییرات شرکتم را ثبت کنم؟

  •  در صورتیکه خودتان می‌خواهید این مراحل را طی کنید، باید به ترتیبی که بیان کردیم عمل نمایید. لازم است که بدانید که ثبت تغییرات در تنظیم صورتجلسه و ثبت آن در سامانه مراحل زیاد و پیچیده‌ای دارد. اطلاعات افراد و سهامداران و تصمیمات جلسه، متن صورتجلسه و دیگر موارد لازم در سامانه باید وارد کنید. هر اشتباه کوچکی در این مراحل باعث رد درخواست شما می‌شود.
  • پیشنهاد ما به شما اینست که به جای انجام این مراحل قانونی وقت گیر و پیچیده، آن را به یک مؤسسه ثبتی واگذار کنید. تا با خیال راحت و به درستی برای شما مراحل ثبت را انجام دهند. و برای پیگیری و استعلام تغییرات و همچنین مشاوره لازم در کنار شما باشند. کارشناسان ثبت تک نیک به انجام این امور آشنایی کامل دارند. و می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی و مشاوره کنند.

پیگیری سامانه ثبت شرکت

  • جهت ثبت صورتجلسات و تاسیس شرکت ها باید از طریق سامانه ای به آدرس الکترونیکی:  http://irsherkat.ssaa.ir می‌توانید مراحل ثبت شرکت و تغییرات شرکت را انجام دهید. و پیگیری و استعلام تغییرات وارد شده نیز از همین سایت قابل پیگیری است. و نیاز به مراجعه حضوری هم ندارد. پس از ثبت در سامانه باید متن صورتجلسه و رسید پذیرش اینترنتی که سایت فوق الذکر به شما داده را باید در پاکت زرد رنگی که از باجه‌های پستی باید بگیرید، به اداره ثبت شرکت های استان محل ارسال نمایید.

 

تغییرات شرکت ها به 3 روش تنظیم می گردد:

  • مجمع عمومی عادی.
  • مجمع عمومی فوق العاده.
  • صورتجلسه هیأت مدیره.

ذیلا به طور مختصر به وظایف هر کدام از آن ها می پردازیم.

امیدواریم مقاله نحوه ثبت تغییرات شرکت ها تا اینجا برایتان مفید بوده باشد.

صورتجلسه مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی و یا عادی بطور فوق العاده یکی از راه های ثبت تغییرات کلیه شرکتها می باشد. این مجمع به دو صورت برگزار می گردد. در صورتیکه بخواهید تغییرات شرکتتان را در بازه زمانی اول فروردین ماه هر سال الی تاریخ 31 تیر ماه انجام دهید. این نوع مجمع با نام مجمع عمومی عادی و یا عادی سالیانه باید باشد.

در صورتیکه تغییرات شرکت را از تاریخ یکم مرداد ماه لغایت 29 اسفند هر سال برگزار نمایید. نام این صورتجلسه به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده تغییر می کند.

سه روش مهم در تغییرات شرکت و وظایف مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده
وظایف مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده
انواع روش ها و وظایف مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده

وظایف مجمع عمومی عادی و یا بطور فوق العاده چیست؟

این نوع مجمع عمومی وظایف و کارآیی هایی دارد. که ما تعدادی از مهمترین موارد آن که بیشترین استفاده در شرکت ها را دارد. را به شرح ذیل نوشته ایم.

1- انتخاب مدیران و نمایندگان و بازرس یا بازرسان شرکت

2- قرائت و تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود و زیان بین صاحبان سهام

3- اتخاذ تصمیم و رسیدگی به کلیه امورات شرکت و تعیین خط مشی مناسب برای آن

4- ارائه گزارش مدیران (رئیس هیات مدیره) و یا بازرسان شرکت برای بررسی حساب سود و زیان سالهای مالی قبل، رسیدگی به ترازمالی، مطالبات و دیون شرکت، صورت دارایی و درآمد، صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت

5- منتشر کردن آگهی‌های شرکت و اعلامیه های شرکت و انتخاب روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است در آن تا مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده سال های بعد آگهی درج شود.

6- تصمیم گیری در خصوص خطی و مشی اداره شرکت در سال های آینده

7- تعیین مقدار بودجه سال جاری شرکت

8- تصویب حقوق و مزایای مدیران و کارکنان شرکت و تعیین پاداش بازرسان شرکت.

انتخاب نماینده شرکت در مراجع قضایی و سازمان ها و ادارات مربوطه.

 

مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده بدلیل معنی لغوی (ضرورت) می توان در هر موقع از سال آن را برگزار کرد. شرایط حد نصاب آن اینچنین است که: این نوع مجمع را می توان در 3 نوبت برگزار کرد. نوبت اول با حضور دو سوم سهامداران شرکت برگزار می گردد. در صورتیکه نوبت اول حد نصاب قانونی حضور اعضا را نرساند. مدیران شرکت موظفند برای نوبت دوم که حداقل زمان  10 روز و حداکثر 20 روز می باشد. آگهی مجمع را برای نوبت دوم انتشار و به اعضا اعلام نماید. در نوبت دوم حد نصاب قانونی نصف بعلاوه 1 تعداد سهامداران شرکت می باشد. در صورتیکه نوبت دوم هم حد نصاب قانونی تامین نشود. مجمع برای نوبت سوم با حضور هرچه تعداد اعضای حاضر در جلسه رسمیت قانونی خواهد داشت.

 

وظایف مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده اکثر وظایف آن تغییرات در اساسنامه شرکت می باشد. که در ذیل به تعدادی از مهمترین آن پرداخته ایم.

1-تغییر در مواد اساسنامه (نظیر تغییر در نام شرکت؛ تغییر در موضوع فعالیت شرکت؛ تغییر مکان و آدرس شرکت و غیره …).

2-افزایش یا کاهش سرمایه شرکت

3-تغییر در تعداد اعضای هیات مدیره و مدت خدمت آن‌ها و تعیین بازرسان

4-اجازه صدور اوراق قرضه

5-ایجاد سهام ممتازه شرکت

6-تصمیم گیری در خصوص انحلال شرکت

7- تمدید مدت فعالیت شرکت

 

8- ایجاد شعبه در واحد ثبتی دیگر(در شهری دیگر)

تغییرات در اساسنامه شرکت

یکی از تغییرات مهم هر نوع شرکت اصلاح و یا تغییرات در ماده های اساسنامه می باشد. هر گونه تغییری در اساسنامه شرکت حتما لازم است که صورتجلسه ای را برای آن تغییر تنظیم نمود.

کلیه شرکتها بعد از ثبت و تاسیس، این امکان را دارند که در صورت لزوم تغییراتی را در اساسنامه مصوب به وجود آورند.

تغییرات در اساسنامه، باید با تنظیم و ثبت سامانه ای مجمع عمومی فوق العاده انجام داد.  تعدادی ازاین تغییرات به شرح ذیل می باشند:

  • تغییر نام شرکت
  • تغییر (افزایش و یا کاهش) موضوع فعالیت
  • تغییر محدوده فعالیت
  • تغییر مکان و آدرس شرکت
  • افزایش و یا کاهش سرمایه
  • افزایش و یا کاهش تعداد اعضای هیات مدیره
  • تغییر شرایط اختصاصی عضویت در شرکت
  • انحلال و یا ادغام شرکت
ادامه مطلب
اساسنامه شرکت تعاونی عشایری جدید

و دیرگر مواردیکه تصمیم بر تغییر آن را دارید. ما تعدادی از تغییرات را نام بردیم که در صورت مشاهد اساسنامه شرکت می توانید تمامی مواد آن را مشاهده و در صورت نیاز به تغییر آن باید صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده ای را تنظیم و ثبت سامانه نمود.

 

تغییرات شرکت با صورتجلسه هیات مدیره

یکی دیگر از صورتجلساتی که شرکت ها می توانند با آن تغییرات را به ثبت برسانند. صورتجلسه هیات مدیره می باشدو

این صورتجلسه با حضور اعضای اصلی  هیات مدیره و مدیرعامل برگزار می گردد. تصمیمات در این صورتجلسه با رای حداکثر مدیران حاضر در جلسه تصویب می شود. در هر موقع از سال می توان آن را برگزار کرد. لازم است طبق قانون این صورتجلسه را در ماهی 2 بار برگزار نمود و تصمیمات و عملکرد های ماهانه را در آن تصویب نمود. و در دفتر مخصوصی بنام دفتر صورتجلسات هیات مدیره ثبت نمود.

((نحوه ثبت تغییرات شرکت ها))

انتخاب سمت در صورتجلسه هیات مدیره چگونه است؟

از جمله سمت های که هیات مدیره در شرکت دارند. عبارتند از: رئیس، نائب رئیس و منشی ، سمت دیگری که در صورتجلسه هیات انتخاب می شود. مدیر عامل می باشد. اعضای هیات مدیره می توانند برای مدت دو سال و با رای موافق اعضای هیات مدیره انتخاب سمت نمایند. در شرکت سهامی خاص حداکثر انتخاب هیات مدیره برای مدت 2 سال می باشد. و در شرکت با مسئولیت محدود می توان برای هرچه مدت انتخاب کرد. در شرکت تعاونی این مدت حداکثر برای مدت 3 سال می باشد.

عکس آواتار تک نیک ثبت

در صورتجلسه هیات مدیره چه تصمیماتی مصوب و به ثبت می شرند؟

از جمله مصوبات و وظایف هیات مدیره شرکت که صورتجلسه خاص و جداگانه ای دارد. را می توان موارد ذیل را نام برد.

  • انتخاب سمت اعضای اصلی هیات مدیره
  • انتخاب و یا عزل مدیرعامل عضو و یا مدیر عامل غیر عضو
  • انتخاب و یا تغییر دارندگان امضاء های مجاز شرکت
  • بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص درآمد و بدهی شرکت
  • تصمیم گیری در خصوص معاملات و قراردادهای پیشروی شرکت
  • و غیره ….

 

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت کدامند؟

  • تصویر مدارک هویتی که شامل کارت ملی و شناسنامه مدیران و بازرسان و سهامداران شرکت را ارائه کنید.
  • تصویر آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت در سال های قبل ارائه گردد.
  • تصویر کارت پایان خدمت (ویژه آقایان) یا کارت معافیت از خدمت اعضای جدید ارائه شود.
  • در صورتیکه تغییرات شرکت در خصوص نقل و انتقال سهام باشد، ارائه  برگه مفاصا حساب مالیاتی دارایی لازم می باشد.
  • ارائه ی تصویر شرکتنامه برای شرکت های از نوع مسئولیت محدود لازم است.
  • ارائه ی تصویر اظهارنامه برای شرکت های از نوع سهامی خاص لازم می باشد.
  • ارائه ی تصویر اقرارنامه مدیریتی برای موسسات غیرتجاری لازم است.
  • صورتجلسه تغییرات در یک نسخه ارائه شود.
  • میزان سرمایه ثبتی شرکت در صورتجلسه مشخص گردد.
  • نام کامل، شماره ثبت و شناسه ملی شرکت در بالای صورتجلسه و برگه های پیوستی ارائه شود.
  • لیست سهامداران حاضر در جلسه و دارندگان سهم الشراکه شرکت و میزان سهام آنها به جزئیات نوشته و ارائه شود.
  • لازم به توضیح است که در صورتیکه تغییرات شرکت مبنی بر انحلال شرکت باشد، کلیه شرکا باید جلسه حضور داشته باشند .

مراحل اینترنتی ثبت تغییرات شرکت 

  1. وارد سامانه اینترنتی تنظیم صورتجلسه ها شوید.
  2. استان محل و واحد ثبتی مربوط به شهرستان تون را انتخاب کنید.
  3. فیلد های اطلاعات مربوط به شرکتتان را وارد کنید.
  4. شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. در صورتی که شناسه ملی ندارید شماره ثبت شرکت را وارد کنید.
  5. نوع شرکت ثبتی خود را تعیین کنید.(سهامی خاص یا با مسئولیت محدود و یا تعاونی و غیره … )
  6. نوع صورتجلسه تغییرات را مشخص نمایید.
  7. حضور کلیه و یا حداکثر تعداد اعضایی که در جلسه حاضرند را انتخاب کنید.
  8. مشخصات کامل نماینده شرکت را وارد کنید.
  9. سمت شخص متقاضی نماینده شرکت را انتخاب کنید.
  10.  تاریخ، ساعت شروع و پایان صورتجلسه را وارد کنید.
  11. از زبانه موجود نوع تصمیمات صورتجلسه راانتخاب و تایید کنید.
  12. نام های درخواستی خودتان به ترتیب اولویت وارد و ثبت کنید. (در صورتیکه انتخاب و یا تغییر نام شرکت در دستور جلسه باشد.)
  13. مشخصات حاضرین در جلسه را همراه با سمت آن ها  را وارد کنید.
  14. سمت و تغییرات سمت اشخاص در شرکت را مشخص کنید.
  15. ارتباط اشخاص (در صورتیکه نماینده عضو در جلسه حاضر باشد.) با یکدیگر را در جلسه تعیین کنید.
  16. در آخر متن صورتجلسه مورد نظر را تایپ کنید
  17. در آخرین مرحله دکمه پذیرش نهایی را بزنید و رسید اینترنتی را تایپ کنید و به همراه صورتجلسه و پیوست های آن پست نمایید.

نحوه ثبت تغییرات شرکت ها

انواع موارد تغییرات در شرکت ها کدامند؟

  • صورتجلسه انحلال شرکت
  • افزایش یا کاهش سرمایه شرکت
  • اضافه و یا کاهش موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر مکان شرکت در در داخل شهر یا به شهری دیگر
  • ثبت شعبه یا شعبات برای شرکت

تغییر دارندگان امضاء های مجاز شرکت

  • نقل و انتقال سهام شرکت
  • تغییر مواد اساسنامه مصوب شرکت
  • انتخاب مجدد و یا تغییر بازرس یا بازرسان شرکت
  • انتخاب اعضای اصلی و علی البدل شرکت
  • انتخاب سمت اعضای اصلی هیات مدیره

ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود همانند ثبت تغییرات شرکت های دیگر می باشد. و تفاوت تغییرات این نوع شرکت با دیگر شرکت ها در نوع و نحوه فعالیت شرکت می باشد. پس طبیعی است که کارفرمایان فقط می توانند تغییراتی که می خواهند را در حدود اختیارات فعالیت شرکت ایجاد نمایند.

موارد ثبت تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود معمولا با همان روالی انجام می گردد که بین سایر شرکت ها هم مشترک می باشد.

 

شرایط و قوانین شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص به شرکتی اطلاق می گردد که کلیه سرمایه ان در زمان تاسیس منحصرا توسط موسسین و سهامداران تامین می شود. سرمایه این نوع شرکت به سهام تقسیم می گردد. و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ ارزش اسمی انها است. در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران نباید کمتر از 3 نفر باشد. حتما بعد از نام شرکت باید عنوان سهامی خاص درج شود.

ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص همانند دیگر شرکت ها پس از تاسیس می تواند تغییراتی در اساسنامه و ارکان اصلی شرکت و همچنین تصمیماتی از جمله قرارداد ها نمایندگی، بودجه جاری و دیگر مواردی که در شرکت های مختلف تغییر داده می شود.

عکس آواتار تک نیک ثبت

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص عبارتند از:

  1. تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی عادی، مجمع فوق العاده و یا صورتجلسه هیات مدیره
  2. ارائه تنظیمات اساسنامه جدید مطابق با تفییرات حاصل شده
  3. ارائه اسناد هویتی سهامداران (شناسنامه ، کارت ملی ) اشخاص حاضر در جلسه و مدیران و بازرسان شرکت
  4. تنظیم یک نسخه از اگهی ثبت تغییرات حاصله شرکت در روزنامه کثیرالانتشار در صورتیکه تمامی اعضای شرکت در جلسه حاضر نباشند.
  1. بعد از انجام کامل مراحل تغییرات، نماینده و یا مدیر ثبت تغییرات شرکت سهامی خاصموظف هستند ثبت تغییرات را در سامانه اداره ثبت شرکت پیگیری و ثبت  نمایند.
  2. پس از طی کردن این مراحل و بررسی مدارک ارسالی توسط مسئولین مرتبط، درخواست ثبت تغییرات شرکت شما در صورتی که مشکل قانونی ای وجود نداشته باشد، تایید می‌شود.

 

چگونگی ثبت تغییرات شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام هم مانند سایر انواع شرکت های تجاری، ملزم به ایجاد تغییراتی در شرکت می شود. فرقی که دراین نوع شرکت با سایر شرکت ها وجود دارد این است که تنها برخی از تغییرات شرکت سهامی عام نیاز به ثبت رسمی خواهند داشت. مهمترین فرقی که  با شرکت سهامی خاص دارد. این است که در این نوع شرکت موسسین و اولین سهامداران آن مقداری از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به عموم مردم تامین می گردد.

 انواع تغییراتی که در شرکت سهامی عام لازم است که ثبت شوند. عبارتند از:

1- تغییر اقامتگاه قانونی شرکت و آدرس آن 2- مدت زمان فعالیت شرکت 3- تغییر ماده یک : اسم شرکت سهامی عام 4- تغییر یا افزایش و کاهش موضوع فعالیت شرکت 5- انتخاب حق امضای مجاز مدیران شرکت سهامی عام 6- تصمیم گیری در خصوص انحلال یا ابقاء شرکت 7- ورود و یا خروج سهامداران شرکت 8- تمدید مدت ماموریت مدیران و یا انتخاب و تغییر هیات مدیره 9- افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت و غیره ….

نحوه ثبت تغییرات شرکت ها

مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی عام بدین صورت می باشد:

  1. برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی یا فوق العاده برای تصمیم گیری تغییرات شرکت، باید این صورتجلسه را طبق نوع تغییر، صورتجلسات می تواند متفاوت باشند.
  2. تنظیم صورتجلسه و اجرای قوانین ثبت صورتجلسه تغییرات .
  3. ورود به سامانه ثبت شرکت ها و ثبت آن و پذیرش نهایی سامانه.
  4. ارسال مدارک از جمله صورتجلسات و پیوست های آن و رسید پذیرش اینترنتی
  5. پس از تایید اداره ثبت شرکت های استان، انتشار تصمیمات تایید شده در  روزنامه رسمی کشور
عکس آواتار تک نیک ثبت

پیگیری صورتجلسه تغییرات در سامانه

پیگیری صورتجلسه تغییرات بدین صورت است که باید کد پیگیری که سامانه ثبت شرکت ها برای ثبت صورتجلسه برای شما صادر نموده است. بعد از چند روز از ارسال صورتجلسات وارد سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شوید. و در قسمت پیگیری صورتجلسه تغییرات کد را وارد کرده و نتیجه برسی سامانه در صفحه باز شده مشخص می گردد. در صورتیکه ایرادی در ثبت صورتجلسه داشته اید. سامانه به شما اعلام می نماید که دوباره مراحل سامانه ای را طی کنید. ممکن است که علاوه بر ایرادات سامانه ای در تنظیم صورتجلسه قوانین را رعایت نکرده باشید. که در این صورت علاوه بر رفع ایرادات سامانه ای باید صورتجلسه جدیدی را تنظیم و پس از امضای اعضا و مهر شرکت دوباره از طریق پست پیشتاز مدارک را ارسال نمایید. و منتظر بررسی دوباره کارشناس ثبتی استان باشید.

ادامه مطلب
ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

گاهی اوقات وجود اشتباهات ساده و به دور از انتظار باعث می شود که متقاضی علاوه بر از دست دادن زمان و صرف هزینه اضافی، حتی ممکن است یک قرار داد و یا پروژه ای بخاطر تاخیر ثبت تغییرات متحمل شود. پیشنهاد می گردد که حتما در مراحل ثبت تغییرات شرکت یک کارشناس با تجربه ثبتی و یا ارجاع ثبت تغییرات به موسسه ثبتی با سابقه و دارای وجدان کاری، هم در زمان و هم در هزینه و همچنین دغدغه های ریز ثبتی فاصله خواهید گرفت.  در صورتیکه نیاز به ثبت تغییرات شرکت دارید می توانید به شماره 09189414281 از کارشناس با تجربه کاری 10 سال مشاوره رایگان دریافت نمایید. و در صورت نیاز به ثبت با کمترین هزینه و زمان تیم تک نیک ثبت مجامع شرکت تان را به ثبت می رسانند.

 

توضیحات مختصری از انواع تغییرات شرکت ها

ثبت انحلال شرکت

یکی از انواع تغییرات شرکت ها، انحلال شرکت می باشد. در این حالت از شرکت دیگر به فعالیت های خود ادامه نخواهد دارد، برای انجام این تغییر در شرکت باید یک مدیر تصفیه انتخاب نمود. و حتما علاوه بر انتخاب مدیر باید آدرس و تلفن هیات تصویه که مدیر آن از قبل انتخاب شده است را مشخص نمود.از وظایف هیات تصفیه اینست که  دارایی های شرکت را بین کلیه افراد ذی النفع تقسیم نمایند. از دیگر وظایف هیات تصفیه لازم اس که این هیات کلیه طلب و بدهی شرکت را حداکثر ظرف مدت 2 سال پرداخت و دریافت نماید. این نوع تغییر یکی از مهمترین تغییراتی است که در شرکت انجام خواهد شد.

تغییر اسم شرکت

تغییر نام شرکت باید مجمع عمومی را تنظیم و ثبت سامانه نمود. لازم به ذکر است که قبل از اینکه ثبت شرکت را انجام دهید. بدانید که نام شرکت یکی از اساسی ترین مراحل می باشد. که علاوه بر اینکه از کلمات قانونی جهت ثبت آن استفاده نمود. باید در انتخاب نام آینده نگری نمود. که دیگر لازمه تغییر آن نباشد.

تغییر مدت فعالیت شرکت:

شرکتهایی هستند که به صورت پروژه ای و برای مدت خاصی تاسیس می شوند. و پس از رسیدن به هدفشان در صورتیکه دلیل ادامه فعالیت نباشد. آن شرکت باید منحل شود. و یا اینکه ادامه فعالیت برای مدت خاصی تمدید. شوند. برای مثال شرکت های مسکن بخصوص مسکن مهر بدلیل تاخیر در ساخت آنها باتوجه به اینکه شرکت های مسکن برای مدت 5 سال تاسیس می شوند. در صورتیکه پس از طی 5 سال نیاز به ادامه فعالیت شرکت باشد. این نوع شرکت باید هر سال برای مدت 12 ماه فعالیت شرکت تمدید شود.

نحوه ثبت تغییرات شرکت ها

 

عکس آواتار تک نیک ثبت

تغییرات افزایش سرمایه شرکت

یکی از رایجترین صورتجلسات، تغییرات سرمایه شرکت می باشد. معمولا در هنگام تاسیس شرکت می توان مقدار حداقلی (100 هزار تومان) را برای سرمایه آن مشخص و ثبت نمود. و شرکتدر طول حیاط خود با سود دهی روبرو می شود.  و لازم است که میزان سرمایه را هم افزایش دهد. این موضوع باعث می شود که شرکت بتواند از تسهیلات بیشتری هم بهره مند شود. لازم به ذکر است در بدو تاسیس بهتر است شرکت را با حداقل سرمایه تاسیس نمود. تا از پرداخت مالیات اضافی رهایی یابد.

کاهش سرمایه شرکت

بسیاری از افراد تصور می کنند که کاهش میزان سرمایه از ثبت تغییرات ناخوشایند است. ولی در مواردی که شرکت جهت دریافت تسهیلات لازم به افزایش سرمایه می باشد. ولی بعد از مدتی مشاهده میکنید که مالیات اضافی برای شرکت صادر شده است. در این شرایط بهتر استکه نسبت به کاهش سرمایه اقدام نمود.

افزایش یا کاهش موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت مشخص کننده حوزه فعالیت آن می باشد. یعنی با این چند خط موضوع فعالیت به دیگران می گوید که تصمیم دارید در چه حوره ای فعالیت خواهید داشت. موضوع فعالیت شرکت انواع مختلفی دارند. و شما متناسب با توان خود یک یا چند موضوع فعالیت را از آنها را مشخص و انتخاب کنید.

تغییر آدرس شرکت

تغییر مکان شرکت به دو نوع انجام می شود. یکی  به منظور تغییر از یک محل به محل دیگر و در یک شهری که شرکت قبلا در آن ثبت شده است. صورت میگیرد. که با آن تغییر از یک محل به محل دیکر ثبتی نام گذاری شده است. و دیگری تغییر آدرس شرکت از یک شهر به شهر دیگر می باشددر کل تغییر آدرس شرکت بدلیل تغییر محل فیزیکی یک شرکت صورت میگیرد که حتما لازم است که ثبت و آگهی گردد.

 

عکس آواتار تک نیک ثبت

تغییر و یا انتخاب شعبه جدید برای شرکت

اکثر شرکت ها در هنگام تاسیس آن شعبه دیگری ندارند. و پس از مدتی با ارتقاء کار آن و تصمیم مدیران و اعضای شرکت نسبت به تاسیس شعبه در شهری دیگر اقدام خواهند نمود. ، در این حالت به سادگی می توان در قالب ثبت صورتجلسه تغییرات، این مورد را عملی کرد.

تغییر حق امضاء مجاز شرکت

هر شرکتی باید حداقل یک نفر به عنوان دارنده حق امضای شرکت یعنی اوراق اداری یا بهادار و دیگر موارد لازم را می توانند داشته باشند.  و پس از مدتی می توان این اشخاص را تغییر و یا اضافه نمود. و برای این مورد لازم است که یک صورتجلسه تغییرات شرکت را به ثبت رسانید.

نقل و انتقال سهام شرکت

یکی از مهم ترین و رایجترین مواردی که در ثبت تغییرات شرکت وجود دارد.  نقل و انتقال سهام اعضای شرکت می باشد. ممکن است که شخص بخواهد به این سهامداران اضافه شوند و یا از شرکت خارج شوند. در مواقعی هم می شود که سهامداران بخواهند بین خود سهمی را خرید و یا بفروش رسانند. برای این تغییرات لازم است که صورتجله ای تنظیم و به ثبت رساند. لازم به ذکر است که پس از ثبت صورتجلسه نقل و انتقال دیگر نیازی به انتشار در روزنامه رسمی ندارد.

 

تمدید اعضا و هیات مدیره

در شرکت های مثل سهامی خاص و شرکت تعاونی مدت فعالیت مدیران و بازرسان شرکت مشخص است. که به ترتیب برای مدت 2 سال هیات مدیره و یکسال بازرسان و در تعاونی هیات مدیره برای مدت حداکثر 3 سال و بازرسان آن برای مدت یکسال انتخاب می شوند. که پس از پایان این مدت لازم است که مجمع عمومی عادی و یا بطور فوق العاده ای را تنظیم و ثبت سامانه ای کرد.

عکس آواتار تک نیک ثبت

نحوه ثبت تغییرات شرکت ها

مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی چقدر است؟

در صورتیکه مشخصات کامل صورتجلسه را تنیم کنید. و آن را در سامانه وارد نمایید. و پس از ارسال آن از طریق باجه های پستی و بررسی و تایید آن از جانب اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، این مراحل حدودا 14 روز زمان بر می باشد. که بعضی اوقات بدلیل افزایش حجم کاری اداره ثبت شرکت های استان و یا اداره پست و یا هر دو باهم این زمان تا حدود 20 الی 25 روز هم ممنکن از زمانبر باشد.

آخرین تغییرات شرکتها

آخرین مرحله تغییرات شرکت ها در روزنامه رسمی کشور ابلاغ می گردد. که پس از انجام روزنامه برای مدت یک هفته کاری باید منتظر ماند. تا نسخه الکترونیک آن در سامانه روزنامه رسمی کشور صادر شود. و پس از 14 روز کاری اصل روزنامه رسمی تغییرات شرکت از طریق پست به محل آدرس شرکت ارسال خواهد شد.

تعرفه ثبت تغییرات شرکت

در خصوص هزینه ثبت تغییرات شرکت ها عوامل زیادی ممکن استن باعث شود که هزینه ثبت تغییرات کم  و یا زیاد شوند. ولی در کل در صورتیکه موسسه ثبتی با انصافی داشته باشید. این هزینه بابت ثبت هر صورتجلسه با حداقل اعضا و سرمایه حدودا 500 هزار تومان باشد. و بعلاوه هزینه روزنامه رسمی شرکت که حدود 250 هزا می باشد. جمع کل می شود. 750 هزار تومان و در بعضی از موسسات این مبلغ به 1250 هزار تومان اف=زایش دارد. در صورتیکه ثبت صورتجلسات شرکت خود را به تیم تک نیک ثبت واگزار نمایید. این هزینه به 650 هزار تقلیل می شود.

هزینه روزنامه رسمی تغییرات شرکت

تعرفه روزنامه رسمی هر صورتجلسه بستگی به موضوع فعالیت شرکت و  تعداد سهامداران حاضر در جلسه و میزان سرمایه دارد. چون هرچه تعدادشان بیشتر شود. آگهی انتشار چاپ در روزنامه رسمی بیشتر می گردد. و تبعا هزینه روزنامه رسمی آن صورتجلسه بالاتر می رود. لازم است که بگوییم. تعرفه ها کشوری می باشند. و براساس قانون تجارت ارائه می شوند.

عکس آواتار تک نیک ثبت
نوشتهٔ پیشین
لزوم انتشار آگهی شرکت‌ها در روزنامه ها
نوشتهٔ بعدی
تعریف شرکت های تجاری

مطالبی که ممکن است برایتان مفید باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

با سفارش خدمات ثبت شرکت و تغییرات در تک نیک ثبت برای بار بعدی 10 درصد تخفیف بگیرید.

آدرس سراسر کشور
08433729937
09189414281
Instagram
Pinterest
Medium
Reddit
Telegram
WhatsApp
ثبت صورتجلسات97%
97%
تاسیس شرکت ها93%
93%
ثبت برند و لوگو80%
80%
ثبت گرید پیمانکاران70%
70%
فهرست