نحوه ثبت ایزو شرکت در سال 1402

نحوه ثبت ایزو شرکت در سال 1402

Untitledتبلیغ اصلی 1 e1623154549348 - نحوه ثبت ایزو شرکت در سال 1402

نحوه اخذ ایزو در سال 1400

 

ایزو چیست ؟

نحوه ثبت ایزو شرکت ها در سال 1400،استاندارد های ایزو

مفهوم ایزو مخفف عبارت ” international organization for standardization”
یعنی سازمان بین المللی برای استاندارد سازی است. این سازمان بین المللی تشکیل شده است. از یک شبکه از موسسات استاندارد ملی در 157 کشور دنیا است. که بر پایه ی یک مرکز در هر کشور است که وظیفه هماهنگی مراکز مختلف را بر عهده دارد.
امروزه رعایت استاندار های ایزو در تولید و عرضه محصولات و خدمات از اهمیت زیادی بر خوردار است. که در عرصه ی تجارت جهانی استاندارد های ایزو شرط اولیه در داد و ستد های بین المللی دارد.

 

گواهی نامه ایزو چیست؟

نحوه ثبت ایزو شرکت ها در سال 1400،استاندارد های ایزو

سندی است که نشان می دهد یک شرکت دارای نظام مدیریتی منسجم بوده و جهت ارائه ی محصولات یا خدمات خود عمل می کند. گواهی نامه ی ایزو انواع مختلفی دارد که هر کدام فعالیت خاص خودشان را دارند. گرفتن گواهینامه ایزو متناسب با نیاز واقعی سازمان می تواند ساده یا پیچیده باشد. این عوامل به شرح زیر است:

عوامل داخلی :1-سطح تحصیلات” اگاهی و اموزش کارکنان 2- حجم فرایند های شرکت متقاضی 3- میزان اگاهی مدیران و کارکنان شرکت متقاضی گواهینامه ی ایزو 4- تعداد کارکنان درگیر با فرایندها

 

عوامل خارجی: 1- کشور های صادر کننده ی گواهینامه ی ایزو 2- نوع برند موسسات و مرکز صادر کننده ی گواهی نامه ی ایزو 3- سطح توقع کارفرمایان و مشتریان از شرکت متقاضی 4- سطح توقع کارفرمایان و مشتریان از شرکت متقاضی

 

انواع استاندارد های ایزو “

1- ایزو 9000 ” مدیریت در کیفیت” 2- ایزو 1400 “زیست محیطی” 3 – ایزو 22000 ” ایمنی در صنایع غذایی”  4- OHSAS 18001 ” ایمنی و بهداشت شغلی”  5- ISO/TS29001  ” صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی” 6- IMS و HSE

ایزو 9000: الگوئی بین‌المللی است برای پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت که تضمین کیفیت بوده که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرار گرفت در واقع ایزو 9000 به یک محصول خاص داده نمی‌شود.” بلکه تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

راهنمای اخذ جواز تاسیس شرکت
ادامه مطلب

 

 

male investing in stock market 2749460 2294352 300x300 - نحوه ثبت ایزو شرکت در سال 1402
مزایای بکارگیری استاندارد ایزو 9000 

 

مزایای بکارگیری استاندارد ایزو 9000 

1- کاهش هزینه ها 2- افزایش توان رقابت در عرصه ی بین المللی 3-  بررسی فعالیت های سازمان بر اساس اهداف سازمان و رفع کاستی ها  4- ایجاد اطمینان و اعتماد در درون سازمان

این نمونه ایزو بیشتر دز کلیه سازمان های تولیدی ، خدماتی و پژوهشی و اموزشی کاربرد دارد.

ایزو 1400: این استاندارد بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی است. و همچنین این سیستم می تواند به عنوان بخشی از سیستم های جامع مدیریت به حساب اید این سیستم ساختار سازمانی دارد فعالیت های طرح ریزی. تعریف مسئولیت ها. تعیین روش هاو فرایند ها و همچنین در اختیار گیری منابع لازم برای تهیه. اجرای بازنگری و حفظ خط مشی زیست محیطی سازمان است.
این استاندارد مساله ی اصلی تولید یعنی عرضه ی کالا نه خود یک کالا این گواهی نامه به واحدی اعطا می شود. که در دراز مدت برنامه های عملی برای کمک به پاکیزه ماندن محیط زیست داشته باشد. و انها را به درستی اجرا کند.

 

مزایای بکارگیری استاندارد ایزو 14000:

1- استفاده ی بهینه از منابع طبیعی 2- تسهیل تجارت بین الملل 3- ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سازمان 4- جلب مشتریان بیشتر و افزایش سهم بازار در سطح بین المللی این نمونه ایزو در کلیه ی صنایع و سازمان های مختلف تولیدی و خدماتی کاربرد دارد.

استاندارد IMS و HSE  :

یک سیستم مدیریت سازمان یافته چارچوبی ایجاد می‌کند. که در قالب آن افراد می‌توانند به طور منظم برای سازمان کار کنند. و در مقابل ان درآمد مطلوب با روش کارآمد بدست بیاورند.
سیستم مدیریت روشی است که ما می‌خواهیم کارها انجام شوند. سیستم مدیریت می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی همچون کیفیت، بهداشت و ایمنی و محیط زیست مدنظر قرار گیرد.
به عنوان مثال” سیستم مدیریت کیفیت بر نیازهای مشتری را تأکید می کند.” در حالی که سیستم مدیریت محیط زیست  (ایزو 1400 ) نیازهای گسترده‌ای از طرف‌های ذینفع و تقاضای رو به رشد جامعه نسبت به حفاظت محیط زیست را بیان می‌کند.

 

جهت ارتباط با کارشناس ما به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید.

ثبت رتبه بندی شرکت های پیمانکاران
ادامه مطلب

مطالب مرتبط:

مراحل تشکیل تعاونی

تعریف شرکت تعاونی مراحل ثبت شرکت تعاونی مدارک مورد نیاز تاسیس تعاونی هیات مدیره - مجمع -بازرسان - مدیرعامل

دستورالعمل تشکیل تعاونی

مراحل تاسیس تعاونی هیات موسس مجمع عمومی آگهی دعوت هیات مدیره مدیرعامل بازرسان اداره تعاون شهرستان

شرکت بامسئولیت محدود

تعریف شرکت با مسئولیت محدود  شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

موسسات غیرتجاری

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری شرایط ثبت موسسه حقوقی مدارک لازم جهت ثبت موسسه حقوقی مراتب ثبت مؤسسات غیر تجاری

تعرفه ها و هزینه های ثبت

تعرفه و هزینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات(مجامع) و کلیه جزئیات تعرفه هر چه تعداد که مجامع دارید

نحوه برگزاری مجامع عمومی

تغییرات در مدیران و بازرسان و انواع مجامع عمومی و همچنین تغییرات در اساسنامه و نحوه برگزاری مجامع

ثبت شرکت دانش بنیان

مزایای شرکت دانش بنیان و امتیازات این نوع شرکت‌های وبهتر است در چه نوع شرکتی ثبت گردد.

شرکت های تاسیساتی

شرکت تاسیسات ساختمانی ، موضوع فعالیت شرکت های تاسیساتی، شرکت تاسیساتی در قالب سهامی خاص ...

ثبت شرکت خود را با آسودگی خاطر به تک نیکی ها بسپارید

ثبت سفارش در سایت تک نیک

شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

         

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
X

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست مطالب

خبر نامه

اولین نفری باشید که از مقاله‌ها و تخفیف‌های ویژه مطلع می‌شوید.

تماس با تک نیک ثبت

با تیم تک نیک ثبت - نحوه ثبت ایزو شرکت در سال 1402