مدارک لازم برای ثبت شعبه شرکتهای خارجی
مدارک ثبت شعبه شرکت خارجی
شرکتهای خارجی متقاضی ثبت شعبه در ایران بایستی اسناد و مدارک زیر را تهیه و به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری ارائه نمایند:
- پرداخت هزینه تعیین نام به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام؛
- تکمیل فرم تعیین نام؛
- درخواست کتبی شرکت؛
- تصویر مصدق اساسنامه شرکت، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذیربط.
- آخرین گزارش مالی تأیید شده شرکت؛
- گزارش توجيهی حاوی اطلاعات مربوط به فعالیتهای شرکت.
موارد تکمیل گزارش توجیهی ثبت شعبه توسط شرکت ها مشتمل بر:
الف. اطلاعات مربوط به فعالیتهای شرکت.
ب. تبیین دلایل و ضرورت ثبت شعبه در ایران.
ج. تبیین نوع و حدود اختیارات و محل فعالیت شعبه.
د. برآورد نیروی انسانی ایرانی و خارجی مورد نیاز.
هـ . نحوه تأمین منابع وجوه ارزی و ریالی برای اداره امور شعبه.
جهت کسب مشاوره رایگان و تخصصی از طرف کارشناسان تک نیک ثبت به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید.
چه مدارکی لازم جهت ثبت شعبه خارجی
- ارائه معرفی نامه از دستگاه دولتی در صورتی که دارای قرارداد با آن دستگاه باشند.
- اظهارنامه ثبت شعبه شرکت خارجی.
- تصدیق ثبت شرکت خارجی.
- اختیار نامه نماینده یا نمایندگان شرکت خارجی.
- ارائه تعهدنامه دائر بر این که چنانچه مجوز فعالیت آنها از سوی مراجع ذیصلاح لغو شود. در ظرف مدت معینی که توسط اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری ابلاغ میشود.
- نسبت به انحلال شعبه و معرفی مدیر تصفیه اقدام نمایند.
- کلیه اسناد شرکت که در کشور خارجی تهیه میگردد. پس از تأیید مرجع ذیربط (نظیر مرجع ثبت شرکتها) و تأیید وزارت خارجه آن کشور بایستی به تأیید سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برسد. و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تأیید اداره فنی دادگستری اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.