ثبت برند و لوگو حرفه ای

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. ثبت لوگو
  4. chevron_right
  5. ثبت برند و لوگو حرفه ای

ثبت برند و لوگو حرفه ای

ثبت برند و لوگو حرفه ای

جهت به ثبت رساندن علامت تجاری در مراکز مربوطه یا سایت های رسمی نیاز به مدارکی جهت ثبت برند خود را خواهید داشت. بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند، مدارکی که باید ارائه دهید را آماده کنید. تا در کمترین زمان و بدون مشکل بتوانید برند خود را به ثبت برسانید.

مدارک لازم برای ثبت لوگو  برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. در ادامه در خصوص مدارکی که باید در مراکز مربوطه ارائه دهید را برای شما خواهیم گفت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو

ثبت لوگو حرفه ای: مدارکی که در خصوص ثبت برند به مراکز مربوطه ارائه می شود باید مرتبط با حوزه فعالیت شخص حقیقی باشد. در غیر این صورت امکان ثبت وجود نخواهد داشت. همچنین باید مدارکی ارائه شود تا هویت فرد متقاضی مشخص شود. مدارک لازم برای ثبت لوگو به شرح زیر است:

  • کپی کارت ملی فرد متقاضی (شخص حقیقی)
  • فتوکپی شناسنامه فرد متقاضی (شخص حقیقی)
  • فتوکپی از کلیه مجوز های دریافتی فرد حقیقی که شامل: پروانه بهره برداری، جواز کسب کارت بازرگانی، جواز کسب تاسیس و پروانه ساخت است.
  • در صورت استفاده از حروف انگلیسی در نام برند، ارائه کپی کارت بازرگانی الزامی است.
  •  

مدارک لازم برای ثبت لوگو به نام فرد حقوقی

ثبت لوگو حرفه ای: تمامی مجوزها و مدارک ارائه شده باید به نام فرد حقوقی یعنی به نام شرکت باشد. در غیر این صورت برند درخواستی شما به ثبت نخواهد رسید. تمامی مدارک باید اسکن شده تحویل مراکز و اداره های مرکزی قرار گیرد. مدارک لازم برای ثبت لوگو شرکت به شرح زیر است:

  • فتوکپی کارت ملی فرد حقوقی
  • فتوکپی از شناسنامه فرد حقوقی
  • فتوکپی از آخرین تغییراتیکه در شرکت رخ داده است.
  • فتوکپی از آگهی روزنامه تاسیس شرکت
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که در برند از حروف انگلیسی استفاده شده باشد.
  • فتوکپی از تمامی مجوز های فعالیت شرکت مانند: مجوز تاسیس، مجوز کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و پروانه ساخت است.

هنگام تحویل مدارک خود باید به نکاتی توجه داشته باشید تا قرارداد شما ابطال نشود. نباید از نام و برندهایی استفاده کنید که بر خلاف قوانین شرعی باشد. همچنین ارسال برندهای مشابه با سایر شرکت ها به عنوان خلاف و فریبکاری شناخته می شود.

ادامه مطلب
روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ثبت شرکت ها

در صورتی که این گونه اتفاقات رخ دهد، به طور کاملاً قانونی قرارداد شما ابطال خواهد شد. برای جلوگیری از این گونه مشکلات می توانید قبل از ارسال برند جهت تکمیل مدارک خود از برند هایی که در گذشته ثبت شده اند، استعلام بگیرید. با تهیه استعلام متوجه مشابه بودن برند خود با سایر برندهای دیگر شرکت ها می شوید. این امر سبب می شود تا از ارسال تکراری نام برند پیشنهادی جلوگیری شود.

مدارک لازم برای ثبت لوگو

ثبت لوگو حرفه ای: جهت به ثبت رساندن علامت تجاری در مراکز مربوطه یا سایت های رسمی نیاز به مدارکی جهت ثبت برند  خود را خواهید داشت. بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند، مدارکی که باید ارائه دهید را آماده کنید. تا در کمترین زمان و بدون مشکل بتوانید برند خود را به ثبت برسانید.

مدارک لازم برای ثبت لوگو برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. در ادامه در خصوص مدارکی که باید در مراکز مربوطه ارائه دهید را برای شما خواهیم گفت.

لوگو چیست؟

همانطور که گفتیم برند به معنای نام تجاری می‌باشد. در مقابل آن لوگو به معنای نشان تجاری است. این نشان تجاری، شکل یا طرحی خاص است که معمولا توسط افراد متخصص در زمینه طراحی لوگو، کاملا هنرمندانع طراحی می‌شود تا روی کالاها و محصولات نصب شده و ایجاد تمایز با سایر محصولات کند.

طرح لوگو باید به گونه‌ای باشد که در خاطر مخاطب باند و او را تشویق به خرید آن کند. یکی از نکات مهمی که در ارتباط با طراحی لوگو این است که پنهان کردن لوگوی طراحی‌شده از دیگران، پیش از به ثبت رساندن آن اهمیت بسیار بالایی دارد. پنهان کردن آن می‌تواند سوء استفاده ها از لوگوی شما توسط رقبا را تا میزان زیادی کاهش دهد.

نکته‌ای که در ارتباط با تفاوت ثبت برند و لوگو می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که لوگو معمولا تنها از طریق دیداری موجب یادآوری شرکت و محصولات به مشتریان خواهد بود، درحالی که برند علاوه بر یادآوری شرکت از طریق دیداری، از طرق دیگری مانند شنیداری و حس کردن نیز شرکت و محصولات را به یاد مشتری خواهد آورد.

مزایای ثبت لوگو

پیش از آنکه به بررسی تفاوت ثبت برند و لوگو بپردازیم، بهتر است مزایای ثبت لوگو را نیز با هم بررسی کنیم. از آن جایی که لوگو درواقع بخشی از برند به حساب می‌آید، باید بگوییم که مزایای آن تقریبا مشابه مزایای ثبت برند می‌باشد. با این تفاوت که شما قادر به ایجاد نمایندگی از طریق لوگوی خود نخواهید بود. همچنین امکان فروش لوگو بدون برند نیز فراهم نمی‌باشد. همین موضوع یک تفاوت ثبت برند و لوگو می‌باشد.

ادامه مطلب
پلمپ دفاتر شرکت ها

یکی از اصلی‌ترین مزایای ثبت لوگو دقیقا مانند مزایای ثبت برند، ایجاد تمایز بین محصولات شما و محصولات دیگران می‌باشد. پس بهتر است با طراحی لوگوی مناسب و همچنین انتخاب برندی مناسب، به موفقیت در زمینه جلب مشتری و بازاریابی دست یابید.

کاربرد لوگو چیست

* در طراحی لوگو خوانا بودن و متفاوت بودن با سایر لوگوهایهم موضوع یک اصل می باشد.

* بیشترین کاربرد لوگوها آن است که برای مخاطب قابل شناسائی باشند.

* یک لوگو در واقع، نشانه ایست که مشخصات یک شرکت را آشکار می سازد. لوگو تایپ،  نام شرکت می باشد،

* با پیشرفت یک شرکت همچنان اسم و لوگوی آن ثابت خواهد ماند.

* لوگو از سرمایه های ماندگار یک شرکت محسوب می گردد.

* لوگو ابزار با ارزشی جهت شناخت سریع تر شرکت به حساب می آید.

* لوگو باید قابل فهم، تاثیر گذار و در ذهن مخاطب باقی بماند.

* خوانایی و سادگی از اصول اولیه طراحی لوگو می باشد.

* وقتی که یک لوگو تایپ در صفحه سربرگ قرار می گیرد به عنوان بخشی از هویت شرکت تلقی می گردد.

* در کل یک لوگوی ایده آل از یک نظر باید پیام خود را بیان نماید. واحساس مخاطب را نسبت به شرکت برانگیخته و نمایان سازد.هرچند که این لوگو ممکن است کلیه عملکرد شرکت را بیان نکند.

 طراحی لوگو باید چه خصوصیاتی داشته باشد 

* عملکرد شرکت را نشان دهد.

 * شناخته شده باشد.

* نقش لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی دارد.

 * متنوع و متفاوت با لوگو تایپ با همنوع خود باشد.

* در صورتی که لوگو تایپ یک شرکت دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود.

مخاطبان آن فکر خواهند کرد که نوع مالکیت شرکت تغییر یافته یا حوزه مربوط  به آن بهترشده است.

* باید توجه داشت که تازه ساختن لوگو با استفاده از لوگوی قدیمی،

بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به یک لوگوی جدید می باشد.

مراحل ثبت برند تجاری

برای ثبت برند که هم می تواند اسم تجاری و یا لوگویی ار ارتباط با کسب و کار شما باشد. شما باید  چهار مرحله اصلی را انجام دهید:

ادامه مطلب
راهنمای اخذ جواز تاسیس شرکت

مرحله اول:  انتخاب اسم برند و علامت تجاری کسب و کار شما: اولین مرحله شما باید یک اسم قشنگ و زیبای برند می باشد. که شما سالها با این اسم سروکار خواهید داشت.  و در بین مشتریان و در بازار کار معروف می شوید.

اسمی را انتخاب کنید که 1- از اسم هایی که محدودیت ثبت ندارند باشد. 2-  اینکه قبلا این اسم نباید ثبت شده باشد. اسم هایی که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی و عمومی هستند.

مرحله دوم:  استعلام از قابلیت ثبت بودن برند انتخاب شده شما:

شما باید قبل از ثبت برند و لوگو یا هر علامت تجاری بررسی نمایید که  این برند قبلا ثبت شده است یا نه؟ اگر یک اسم یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده است. شما دیگر نمی توانید آن نام را برای خود به ثبت برسانید.

با این کار باعث می گردد، احتمال رد شدن برند شما در سامانه مربوطه درصد بالایی کاهش یابد.

مرحله سوم:   تکمیل مدارک مورد نیاز: بعد از انتخاب اسم و استعلام از احتمال ثبت، باید مدارک لازم جهت ثبت برند را تکمیل کنید.

خیلی از افراد نمی دانند که ثبت برند خیلی سخت نیست و فرآیند تکمیل مدارک آن هم به راحتی و با مشاوره با کارشناس خوب، بسیار هم راحت می باشد.

 

ثبت اظهارنامه علامت تجاری : پس از تکمیل مدارک لازم، باید در سایت مالکیت معنوی ثبت نام کنید و برای تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید.

پس از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری آن مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز کاری منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

 

شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

آدرس :

ایلام، شهرستان دهلران، منطقه 3 ، خیابان خبرنگار ، پلاک 7 

تلفن: 09184220933  — 09189414281

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست