کلیه فعالیت های ثبتی ما کاملا غیر حضوری و آنلاین می باشد. ثبت شرکت و ثبت تغییرات ارزان را با ما تجربه کنید.تعرفه ثبت شرکت : 400 هزار تومان --- تعرفه ثبت تغییرات شرکت : بابت هر صورتجلسه 200 هزار تومان ---- تخفیفات ثبتی این سایت برای مدت 2 ماه می باشد.
نحوه تشکیل مجامع تعاونی توسعه و عمران شهرستانی

قانون دریافت کد اقتصادی در سال 1400

تمامی موسسات و شرکت هایی که با استفاده از مجوز و به طور قانونی کار خود را آغاز می کنند. موظف اند ظرف مدت 2 ماه پس از تاسیس شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی خود نمایند. کد اقتصادی یک کد 12 رقمی است.

کتمامی افرادی که به صورت تولیدی محصول و یا خدمات ارائه می دهند، و یا کسانی که شرکت در سال 1400 تاسیس کرده اند. 2 ماه فرصت دارند. تا جهت اخذ کد اقتصادی به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند. باید آن را دریافت کنند. این کد توسط اداره مالیاتی و  با توجه به امور مالیاتی شرکت و یا موسسه اخذ می شود. اشخاص حقیقی و یا حقوقی که اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده اند. پس از گذشت مدتی در امور مالیاتی شرکت به مشکل برخورد می کنند. اگر قصد آشنایی کامل با دریافت کد اقتصادی را دارید. 

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد اقتصادی 

  1. یک نسخه کپی از اساسنامه شرکت
  2. 2 نسخه کپی از اگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی شرکت
  3. مراجعه به اداره دارایی و دریافت دفترچه از واحد اطلاعات ان و سپس تکمیل کردن ان
  4. نسخه کپی اظهارنامه شرکت و یا تقاضا نامه شرکت های غیر سهامی
  5. یک نسخه کپی از سند مالکیت و یا در صورت مستاجر بودن در ملک، اجاره نامه محضری محلی که شرکت در انجا دایر است.
  6. پرداخت حق تمبر و مالیات به اداره دارایی
  7. مراجعه به واحد ثبت و شناسایی در اداره دارایی و دریافت فرم های مربوطه و تکمیل کردن آنها.
  8. یک نسخه کپی از روزنامه رسمی که تغییرات شرکت در ان اگهی شده است.
  9. نامه ای مبنی بر شروع و یا عدم شروع فعالیت های شرکت و یک نسخه کپی از نامه ثبت ان در دفترخانه.
  10. یک نسخه کپی از تمامی مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره.
  11. یک نسخه کپی از مجوز تاسیس و یا پروانه بهره برداری.
  12. مدارکی که ممکن است اداره دارایی از شما خواستار شود.

 

دریافت کد اقتصادی در چه مواردی کاربرد و مفید است ؟

–        یکی از ویژگی های حائز اهمیت دریافت “کد اقتصادی” اخذ مجوز در دریافت کارت بازرگانی و انجام امور بازرگانی است.

–  اگر شرکت ها و موسسات کد اقتصادی دریافت کنند. می توانند از رقابت های نا سالم دور بمانند. و با انجام رقابت های سالم از فعالان اقتصادی کشور باشند.

– اگر قصد ارائه اظهار نامه های مالی را داشته باشید. باید پیش از آن کد اقتصادی را دریافت کرده باشید. زیرا امروزه پرداخت مالیات ها و ارائه اظهار نامه های مالی به صورت الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. اگر کد اقتصادی نداشته باشید نمی توانید وارد سیستم شوید. و مالیات های خود را به صورت الکتریکی پرداخت کنید.

–  به منظور دریافت گواهی ارزش بر افزوده نیاز است تا” ابتدا کد اقتصادی دریافت کرده باشید.

– تمامی فعالان اقتصادی که به منظور واردات و یا صادرات با اداره گمرکی در ارتباط هستند. باید دارای کد اقتصادی جدید و قدیم باشند.

نکته: تمامی روند اخذ تا دریافت کد اقتصادی به صورت رایگان می باشد. لذا در اقدامات لازم جهت دریافت کد اقتصادی هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نکنید.

تعریف و تفاوت کد اقتصادی جدید و قدیم چیست؟

کد 12 رقمی که در ابتدای تاسیس، همان کدی که تا دو ماه پس از تاسیس شرکت باید برای دریافت ان اقدام نمود.” کد اقتصادی قدیمی شناخته می شود. اما به منظور انجام فعالیت های گمرکی و انجام تجارت های خارجی نیاز است تا صاحبان مشاغل کد جدید را در کنار کد قدیم دریافت کنند. به منظور دریافت کد اقتصادی جدید نیاز است تا به اداره دارایی مراجعه شود. و سپس تشکیل پرونده داده  شود. بعد از ان باید از طریق سامانه ثبت نام دریافت کد جدید انجام شود.

 

  • اول باید به سامانه امور مالیاتی به ادرس زیر مراجعه شود.

کد اقتصادی چیست ؟

شماره اقتصادی که در اصطلاح با نام کد اقتصادی شناخته می‌شود. پس از طی مرحله هایی که طبق قانون تنظیم شده توسط اداره‌ی دارایی در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می‌شود. هر شرکت نیاز به کد اقتصادی دارد. این کد نحوه‌ی عملکرد یک شرکت (خدمات، خرید و فروش) را که در قراردادها و فاکتورها ثبت می‌شود مشخص می‌کند. اخذ این کد برای شرکت‌ها اجباری و واجب است.

 

گرفتن کد اقتصادی برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

گرفتن کد اقتصادی همراه با ثبت شرکت  و اخذ کارت بازرگانی برای اشخاصی که به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری می‌پردازند، اجباری است. بنابراین با توجه به قوانین مربوط واحدهای ذی‌صلاحِ وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام می‌شود.

کد اقتصادی فعلی ۱۲ رقمی است که برای بهبود سیستم مالیاتی و دریافت مالیات شده است. مراحل دریافت کد اقتصادی جدید در ادامه مطالب بیان می‌شود.

 

استعلام کد اقتصادی شرکت ها

  • گرفتن کد اقتصادی برای شرکت ها ضروری است.
  • در هر معامله یا مبادله شناخت و اطمینان طرفین معامله برای هر شخص حقیقی و یا حقوقی بسیار دارای اهمیت است.
  • بنابراین استعلام کد اقتصادی شرکت ها این اطمینان و اعتماد را برای طرفین معامله ایجاد می کند.
  • اخذ کد اقتصادی شرکت ها از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است.

 

مراحل دریافت کد اقتصادی ؟

جهت دریافت کد اقتصادی باید ۲ ماه بعد از ثبت شرکت  و اخذ کارت بازرگانی بهمراه معرفی‌نامه یا وکالتنامه به اداره‌ی دارایی محل فعالیت خود مراجعه و برای دریافت کد اقتصادی و تعیین حوزه‌ی مالیاتی اقدام کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

دریافت و تکمیل دفترچه از خدمات اداره‌ی دارایی.

دریافت فرم‌های مربوطه و تکمیل آنها ( واحد ثبت و شناسایی اداره‌ی دارایی ).

کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همه‌ی اعضای هیئت مدیره.

آگهی تأسیس شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه:

کپی اساسنامه‌ی شرکت.

کپی اظهارنامه یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‌های غیر سهامی.

کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن.

کپی پروانه‌ی بهره‌برداری یا مجوز تأسیس در صورت موجود بودن.

کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تأسیس قید گردیده در صورت استیجاری بودن کپی قرارداد اجاره که به تأیید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.

نامه‌ی شروع یا عدم شروع به فعالیت و کپی آن بعد از ثبت دبیرخانه.

پرداخت مالیات حق تمبر به اداره‌ی دارایی

سایر مدارک درخواستی.

 

جهت اطلاع: سایت ما برای کسانی که قصد ثبت شرکت یا ثبت تغییرات ( مجامع شرکت خود را دارند. تخفیف ویژه ای برای این عزیزان را دارد. تعرفه ثبت شرکت: فقط و فقط 400 هزار تومان ——- تعرفه ثبت مجامع بابت هر صورتجلسه 200 هزار تومان اخذ خواهیم کرد. کلیه فعالیتهای ما بصورت کامل آنلاین و غیر حضوری می باشد.

مطالب مرتبط:

مراحل تشکیل تعاونی
مراحل تشکیل تعاونی

تعریف شرکت تعاونی مراحل ثبت شرکت تعاونی مدارک مورد نیاز تاسیس تعاونی هیات مدیره - مجمع -بازرسان - مدیرعامل

راهنمای کامل ثبت شرکت سهامی خاص
دستورالعمل تشکیل تعاونی

مراحل تاسیس تعاونی هیات موسس مجمع عمومی آگهی دعوت هیات مدیره مدیرعامل بازرسان اداره تعاون شهرستان

شرکت مسئولیت محدود
شرکت بامسئولیت محدود

تعریف شرکت با مسئولیت محدود  شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

موسسات غیرتجاری

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری شرایط ثبت موسسه حقوقی مدارک لازم جهت ثبت موسسه حقوقی مراتب ثبت مؤسسات غیر تجاری

جزئیات تعرفه ها و هزینه های ثبت شرکت
تعرفه ها و هزینه های ثبت

تعرفه و هزینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات(مجامع) و کلیه جزئیات تعرفه هر چه تعداد که مجامع دارید

مراحل تشکیل تعاونی
نحوه برگزاری مجامع عمومی

تغییرات در مدیران و بازرسان و انواع مجامع عمومی و همچنین تغییرات در اساسنامه و نحوه برگزاری مجامع

ثبت طرح صنعتی در سال 1400
ثبت شرکت دانش بنیان

مزایای شرکت دانش بنیان و امتیازات این نوع شرکت‌های وبهتر است در چه نوع شرکتی ثبت گردد.

شرکت های تاسیساتی

شرکت تاسیسات ساختمانی ، موضوع فعالیت شرکت های تاسیساتی، شرکت تاسیساتی در قالب سهامی خاص ...

ثبت شرکت خود را با آسودگی خاطر به تک نیکی ها بسپارید

ثبت سفارش در سایت تک نیک

شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

         

تک نیک ثبت پیشرو
Logo
Enable registration in settings - general