موضوع | جزئیات |
دریافت کد اقتصادی | پس از تأسیس شرکت، ظرف دو ماه باید کد اقتصادی ۱۲ رقمی دریافت شود. |
مدارک مورد نیاز | کپی اساسنامه، آگهی تأسیس، اظهارنامه، سند مالکیت یا اجارهنامه، و غیره. |
کاربرد کد اقتصادی | اخذ مجوز کارت بازرگانی، رقابت سالم اقتصادی، ارائه اظهارنامههای مالی، و غیره. |
تعریف کد اقتصادی | کدی ۱۲ رقمی که عملکرد شرکت (خدمات، خرید و فروش) را مشخص میکند. |
ضرورت دریافت | برای فعالیتهای اقتصادی و تجاری و جهت تعیین حوزه مالیاتی. |
ثبت سفارش | شرکت تعاونی تک نیک خدمات ثبت شرکت و مشاوره را ارائه میدهد. |
اطلاعات تماس | آدرس: ایلام، دهلران، تلفن: 09189414281 |
دریافت کد اقتصادی در سال 1403
تمامی موسسات و شرکت هایی که با استفاده از مجوز و به طور قانونی کار خود را آغاز می کنند. موظف اند ظرف مدت 2 ماه پس از تاسیس شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی خود نمایند. کد اقتصادی یک کد 12 رقمی است.
دریافت کد اقتصادی در سال 1403
تمامی افرادی که به صورت تولیدی محصول و یا خدمات ارائه می دهند، و یا کسانی که شرکت در سال 1400 تاسیس کرده اند. 2 ماه فرصت دارند. تا جهت اخذ کد اقتصادی به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند. باید آن را دریافت کنند. این کد توسط اداره مالیاتی و با توجه به امور مالیاتی شرکت و یا موسسه اخذ می شود. اشخاص حقیقی و یا حقوقی که اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده اند. پس از گذشت مدتی در امور مالیاتی شرکت به مشکل برخورد می کنند. اگر قصد آشنایی کامل با دریافت کد اقتصادی را دارید.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد اقتصادی
- یک نسخه کپی از اساسنامه شرکت
- 2 نسخه کپی از اگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی شرکت
- مراجعه به اداره دارایی و دریافت دفترچه از واحد اطلاعات ان و سپس تکمیل کردن ان
- نسخه کپی اظهارنامه شرکت و یا تقاضا نامه شرکت های غیر سهامی
- یک نسخه کپی از سند مالکیت و یا در صورت مستاجر بودن در ملک، اجاره نامه محضری محلی که شرکت در انجا دایر است.
- پرداخت حق تمبر و مالیات به اداره دارایی
- مراجعه به واحد ثبت و شناسایی در اداره دارایی و دریافت فرم های مربوطه و تکمیل کردن آنها.
- یک نسخه کپی از روزنامه رسمی که تغییرات شرکت در ان اگهی شده است.
- نامه ای مبنی بر شروع و یا عدم شروع فعالیت های شرکت و یک نسخه کپی از نامه ثبت ان در دفترخانه.
- یک نسخه کپی از تمامی مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره.
- یک نسخه کپی از مجوز تاسیس و یا پروانه بهره برداری.
- مدارکی که ممکن است اداره دارایی از شما خواستار شود.
دریافت کد اقتصادی در چه مواردی کاربرد و مفید است ؟
– یکی از ویژگی های حائز اهمیت دریافت “کد اقتصادی” اخذ مجوز در دریافت کارت بازرگانی و انجام امور بازرگانی است.
– اگر شرکت ها و موسسات کد اقتصادی دریافت کنند. می توانند از رقابت های نا سالم دور بمانند. و با انجام رقابت های سالم از فعالان اقتصادی کشور باشند.
– اگر قصد ارائه اظهار نامه های مالی را داشته باشید. باید پیش از آن کد اقتصادی را دریافت کرده باشید. زیرا امروزه پرداخت مالیات ها و ارائه اظهار نامه های مالی به صورت الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. اگر کد اقتصادی نداشته باشید نمی توانید وارد سیستم شوید. و مالیات های خود را به صورت الکتریکی پرداخت کنید.
– به منظور دریافت گواهی ارزش بر افزوده نیاز است تا” ابتدا کد اقتصادی دریافت کرده باشید.
– تمامی فعالان اقتصادی که به منظور واردات و یا صادرات با اداره گمرکی در ارتباط هستند. باید دارای کد اقتصادی جدید و قدیم باشند.
نکته: تمامی روند اخذ تا دریافت کد اقتصادی به صورت رایگان می باشد. لذا در اقدامات لازم جهت دریافت کد اقتصادی هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نکنید.
تعریف و تفاوت کد اقتصادی جدید و قدیم چیست؟
کد 12 رقمی که در ابتدای تاسیس، همان کدی که تا دو ماه پس از تاسیس شرکت باید برای دریافت ان اقدام نمود.” کد اقتصادی قدیمی شناخته می شود. اما به منظور انجام فعالیت های گمرکی و انجام تجارت های خارجی نیاز است تا صاحبان مشاغل کد جدید را در کنار کد قدیم دریافت کنند. به منظور دریافت کد اقتصادی جدید نیاز است تا به اداره دارایی مراجعه شود. و سپس تشکیل پرونده داده شود. بعد از ان باید از طریق سامانه ثبت نام دریافت کد جدید انجام شود.
- اول باید به سامانه امور مالیاتی به ادرس زیر مراجعه شود.
کد اقتصادی چیست ؟
شماره اقتصادی که در اصطلاح با نام کد اقتصادی شناخته میشود. پس از طی مرحله هایی که طبق قانون تنظیم شده توسط ادارهی دارایی در مرکز استانها و شهرستانها برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر میشود. هر شرکت نیاز به کد اقتصادی دارد. این کد نحوهی عملکرد یک شرکت (خدمات، خرید و فروش) را که در قراردادها و فاکتورها ثبت میشود مشخص میکند. اخذ این کد برای شرکتها اجباری و واجب است.
گرفتن کد اقتصادی برای چه کسانی ضروری می باشد ؟
دریافت کد اقتصادی در سال 1403 همراه با ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی برای اشخاصی که به فعالیتهای اقتصادی و تجاری میپردازند، اجباری است. بنابراین با توجه به قوانین مربوط واحدهای ذیصلاحِ وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام میشود.
کد اقتصادی فعلی ۱۲ رقمی است که برای بهبود سیستم مالیاتی و دریافت مالیات شده است. مراحل دریافت کد اقتصادی جدید در ادامه مطالب بیان میشود.
استعلام کد اقتصادی شرکت ها
- گرفتن کد اقتصادی برای شرکت ها ضروری است.
- در هر معامله یا مبادله شناخت و اطمینان طرفین معامله برای هر شخص حقیقی و یا حقوقی بسیار دارای اهمیت است.
- بنابراین استعلام کد اقتصادی شرکت ها این اطمینان و اعتماد را برای طرفین معامله ایجاد می کند.
- اخذ کد اقتصادی شرکت ها از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است.
مراحل دریافت کد اقتصادی
دریافت کد اقتصادی در سال 1403 باید ۲ ماه بعد از ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی بهمراه معرفینامه یا وکالتنامه به ادارهی دارایی محل فعالیت خود مراجعه و برای دریافت کد اقتصادی و تعیین حوزهی مالیاتی اقدام کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:
دریافت و تکمیل دفترچه از خدمات ادارهی دارایی.
دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها ( واحد ثبت و شناسایی ادارهی دارایی ).
کپی شناسنامه و کپی کارت ملی همهی اعضای هیئت مدیره.
مدارک شرکتها برای دریافت کد اقتصادی
آگهی تأسیس شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه:
کپی اساسنامه ی شرکت.
کپی اظهار نامه یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت های غیر سهامی.
کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن.
کپی پروانهی بهره برداری یا مجوز تأسیس در صورت موجود بودن.
کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تأسیس قید گردیده در صورت استیجاری بودن کپی قرارداد اجاره که به تأیید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
نامهی شروع یا عدم شروع به فعالیت و کپی آن بعد از ثبت دبیرخانه.
پرداخت مالیات حق تمبر به ادارهی دارایی
سایر مدارک درخواستی دریافت کد اقتصادی در سال 1403
جهت اطلاع: سایت ما برای کسانی که قصد ثبت شرکت یا ثبت تغییرات ( مجامع شرکت خود را دارند. تخفیف ویژه ای برای این عزیزان را دارد. تعرفه ثبت شرکت: فقط و فقط 450 هزار تومان ——- تعرفه ثبت مجامع بابت هر صورتجلسه 300 هزار تومان اخذ خواهیم کرد. کلیه فعالیتهای ما بصورت کامل آنلاین و غیر حضوری می باشد.
ثبت سفارش در سایت تک نیک
شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.
آدرس :ایلام، شهرستان دهلران، منطقه 3 ، خیابان خبرنگار ، پلاک 7
تلفن: 09189414281— 09189414281