پلمپ دفاتر برای کلیه شرکت ها اعم از حقیقی و حقوقی الزامی است. به این علت که تمامی شرکت ها و مراکز تجاری باید برای اظهار هزینه ها، درآمد ها  و مالیات های خود مراحل پلمپ دفاتر قانونی را انجام دهند. کلیه شرکت ها برای تعیین میزان کارکرد و درآمدشان نیاز به تکمیل و ارائه این دفاتر را دارند. برای آشنایی بیشتر با دفاتر پلمپ، نحوه انجام آن و مدارک مورد نیاز و کارکرد آنها و .… این مطلب می تواند به شما کمک کند.

نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ ؟

دفاتر شرکت 1 800x500 - پلمپ دفاتر شرکت
پلمپ دفاتر شرکت های تجاری

پلمپ دفاتر چیست؟

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت های تجاری، برای ثبت اظهار نامه های مالی و هزینه های شرکت نیازمند دفاتر پلمپ هستند. از آنجایی که تمام اطلاعات مالی شرکت در اداره ثبت شرکت ه” پلمپ می شود. به همین دلیل این دفاتر را با این اسم نام گذاری کرده اند. در دوره فعالیت شرکت باید با درج فعالیت های شرکت و هزینه و درآمد های شرکت آن را به حوزه دارایی شرکت ها تحویل دهد. اگر هم شرکت غیر فعال باشد. باید دفاتر پلمپ را سفید و بدون وارد کردن اطلاعات به حوزه دارایی شرکت ها تحویل دهد. عدم اخذ”  تکمیل و تحویل این دفاتر موجب علی الراس شدن شرکت می شود.

نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ؟

کاربرد پلمپ دفاتر چیست؟

  1. معمولا برخی از شرکت ها و یا افراد حقیقی به دنبال اخذ کارت بازرگانی هستند. تا با استفاده از آن بتوانند به واردات بپردازند. از این رو باید بدانند که” اخذ کارت بازرگانی توسط دفاتر پلمپ صورت  می گیرد.
  2. تمام مراکز و شرکت های تجاری در کنار درامد هایشان ملزم به پرداخت مالیات می باشند. کاربرد دیگر دفاتر پلمپ،  ارائه دادن اظهار نامه های مالیاتی است.

تمام شرکت های تجاری مانند دفتر روزنامه” دفتر کل” دفتر دارایی” دفاتر کپیه و .… باید اقدام به اخذ این دفاتر کنند . تا انجام امور مالی انها به نحو احسن انجام شود.

  • دفاتر روزنامه” این دفاتر باید در تمامی روزها تمام فعالیت های خود را در این دفتر های پلمپ وارد نمایند.
  • دفتر کل” در این نوع از تجارت، تاجرین باید هفته ای یک بار اطلاعات و معاملات خود را در دفاتر وارد نمایند.
  • دفتر دارایی، در این نوع از دفاتر تاجر باید هر سال یک لیست کلی از اموال منقول و غیر منقول خود را به صورت کلی و جزئی در این دفاتر وارد کنند.
  • دفتر کپیه، در این دفاتر تمام مکاتبه و تلفن ها، صادرات و واردات نیز باید به صورت کامل در دفاتر وارد شود.
ثبت برند و لوگو حرفه ای
ادامه مطلب

نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ؟

مراحل پلمپ دفاتر قانونی

به منظور درخواست پلمپ دفاتر تجاری ابتدا باید به سایت سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی مراجعه کنید. به قسمت پلمپ دفاتر تجاری در سایت مراجعه کنید. سپس در اطلاعات متقاضیان پلمپ، نوع متقاضی شخص حقوقی را تعیین و انتخاب کنید. در بخش اطلاعات شخص حقوقی” کد ملی، تابعیت، شماره تلفن ثابت و کد پستی شخص حقوقی را سامانه وارد نمایید.

کد تایید های مورد استفاده در سامانه پلمپ دفاتر تجاری به شماره تلفن همراه شما در همان لحظه ارسال  می شود. در ادامه اطلاعات سال و ماه شروع مالی شرکت را با توجه به اطلاعات وارد شده در اساسنامه وارد نمایید. در ادامه تاریخ پایان یافتن سال مالی توسط سامانه شرکت محاسبه می شود. پس از آن باید اطلاعات آدرس مربوط به دفاتر پلمپ شده بروید. در نهایت دفاتر مربوط به پلمپ برای شما ارسال می شود.

پیگیری دفاتر پلمپ به چه صورت است؟

بعد از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات یکی از اعضاء هیات مدیره و همچنین اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره در سامانه، به افراد حقیقی و یا حقوقی یک کد رهگیری داده می شود. و در مرحله بعد مشخصات شناسایی دیگر افراد هیات مدیره در سامانه ثبت می شود. و در نهایت زمان و محدودیت یا عدم محدودیت دفاتر ثبت می شود.

 

زمان دریافت پلمپ دفاتر

برای دریافت دفاتر پلمپ سال مالی جدید، باید قبل از شروع سال مالی جدید اقدام شود. اگر هم تمامی برگه های دفاتر تمام شوند . می توان زود تر از پایان سال مالی اقدام به اخذ و تحویل دفاتر جدید کنید. به طور کلی برای جلوگیری از هرگونه مشکل و مداخله های مالی بهتر است، تمام مدیر عامل های شرکت ها قبل از شروع سال مالی جدید، اقدام به اخذ دفاتر پلمپ جدید کنند.

مدارک مورد نیاز دفاتر پلمپ

امروزه با مراجعه به سایت اینترنتی اداره ثبت شرکت ها و مراجعه به صفحه مورد نظر جهت اخذ دفاتر پلمپ، می توانید به صورت اینترنتی درخواست اخذ دفاتر را ارائه دهید. مدارکی که جهت ثبت نام اینترنتی نیاز است . به شرح زیر است.

  • اشخاص حقوقی،
  • یک نسخه کپی روزنامه ای که تاسیس شرکت در آن اعلام شده است.
  • یک برگ کپی کارت ملی و مهر شرکت
  • یک نسخه کپی از روزنامه ای که اخرین تغییرات شرکت در آن آگهی شده است.
  • اگر دفاتر دارای وکیل هستند. یک نسخه از وکالتنامه یا معرفی نامه وکیل شرکت باید ارائه شود.
  • اشخاص حقیقی،
  • یک کپی از کارت ملی فرد متقاضی دفاتر پلمپ
  • یک نسخه کپی از پروانه کسب و مجوز کار
مراحل ومدارک ثبت علائم تجاری
ادامه مطلب

نکات کاربردی و راهنمای دفاتر پلمپ؟

دلایل رد شدن دفاتر قانونی

  • اگر در دفاتر پلمپ، اطلاعات غیر واقعی وارد شود.
  • اگر دفاتر فاقد یک یا چند برگ باشند. و یا دفاتر از پلمپ خارج شده باشند.
  • در صورتی که یکی و یا چند فعالیت در آن به ثبت نرسیده باشد.
  • در صورتی که از دفاتر سال های قبل برای سال جدید استفاده شود. دفاتر پلمپ رد می شود.
  • پاک کردن و از بین بردن اطلاعات درج شده در دفاتر با استفاده از هر روشی.
  • اگر تعدادی و یا تمامی صفحات دفاتر خالی مانده باشد. و مشخص شود به دلیل سوء استفاده از دفاتر این اتفاق افتاده است.
  • فعالیت های شعبه های مختلف شرکت در آن ثبت نشده باشد.

ثبت سفارش در سایت تک نیک

شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

آدرس :

ایلام، شهرستان دهلران، منطقه 3 ، خیابان خبرنگار ، پلاک 7

تلفن: 09184220933  — 09189414281

 

مطالب مرتبط

فهرست