ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت چیست ؟

آیا می توان در یک شرکت، هم زمان چند تغییر در ارتباط با موارد مختلف انجام داد؟ اساسا کار ثبت تغییرات شرکت چگونه است؟ در چه مدت زمانی این پروسه به اتمام می رسد، هم چنین کدام یک از سازمان های مشاوره ای می توانند این موارد را برای شما انجام دهند. با ما همراه باشید. تا اطلاعات کاملی از روند کلی تغییرات شرکت، به دست بیاورید.

کار تغییرات شرکت در حالت کلی در دو مجمع قابل حل و فصل است.

اولین مجمع عمومی عادی است. که نظارت بر تغییرات ساده شرکت را بر عهده دارد.

دومی مجمع عمومی فوق العاده که کار تغییرات اساسی شرکت که در اساسنامه آن به ثبت رسیده را انجام می دهد.

نیک ثبت 4 1 850x500 - ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات و صورتجلسات شرکت

مختصر در زمینه تغییرات انواع شرکت ها

صاحبان شرکت یا موسسه ثبت شده ممکن است بعد از ثبت هر شرکت یا موسسه تصمیم به تغییرات شرکت در اساسنامه یا موارد دیگر بگیرند. که ساده ترین آن تغییر آدرس شرکت می باشد.

بابت هر نوع تغییری در شرکت باید جلسه ای برگزار شود. که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند. برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت ها اعلام نمایند. تا این تغییر در آن اداره محترم, ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می تواند اداره مالیات, روزنامه رسمی, روزنامه کثیر الانتشار, بانک ها و غیره باشند.

تنظیم صورتجلسات تغییرات از مواردی می باشد. که کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسات و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می شود. در نتیجه این تغییر مهم باید توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام شود.

انواع صورتجلسات تغییرات شرکت ها

انواع صورتجلسات تغییرات شرکت ها به دسته بندی زیر تقسیم می شوند:

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده.

انواع مجامع و وظایف آن ها

مجمع عمومی عادی
در صورت جلسه هایی تحت عنوان مجمع عمومی عادی سهامداران فرصت این را پیدا می کنند. تا با مدیران شرکت به ارائه نظر پرداخته و تصمیمات کلی و راهبردهای سالانه شرکت را اتخاذ کنند. این مجمع مطابق با اصول اساسنامه به صورت سالانه و در چهار ماه اول آغاز سال مالی جدید برگزار می گردد. حضور سهامداران در آن الزامی است.

وظایف مجمع عمومی عادی

انتخاب و عزل اعضای هیئت مدیره، تغییرات کلی شرکت و یا تعدی از اعضای هیئت مدیره، تعیین حق حضور و پاداش اعضای هیئت مدیره و و تعیین پاداش مدیرعامل و تعیین حق الزحمه بازرسین و تعیین پاداش کارکنان
• تعیین عضو جانشین یا علی البدل یا فوت شده و مستعفی برای تغییرات شرکت
• انتخاب بازرسین اصلی و علی البدل شرکت، تغییر بازرسین شرکت
• تصویب ترازنامه سود و زیان شرکت
• گزینش روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت در ثبت تغییرات شرکت
• تصویب چگونگی در مورد انتخاب، شرح وظایف و اختیارات هیئت های منتخب
• بررسی و تصمیم گیری در هر موردی که هیئت مدیره پیشنهاد میده
• هرگونه تصمیمی در امور داخلی شرکت مثل بررسی و تصویب تسهیلات اعطایی و …
• انتخاب و تغییر مدیر تصفیه شرکت بعد از انحلال شرکت ( انتخاب مدیر تصفیه در زمان انحلال شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام میشه)

مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عمومی فوق العاده که در ۴ ماه پس از شروع سال مالی جدید برگزار می شود، حضور بیش از نیمی از سهام داران الزامی است. در این مجمع معمولا به اموری مانند کاهش و یا افزایش سرمایه شرکت، ایجاد و طرح تغییرات در اساسنامه شرکت و یا موضوعات مرتبط با انحلال شرکت رسیدگی می شود.

زمانی هر یک از تصمیمات ذکر شده قابل اجرا خواهند بود. که به رای گیری گذاشته شده و با موافقت حداقل دو سوم افراد حاضر مواجه شود.

اختیارات مجمع عمومی فوق العاده

• بررسی و تصمیم گیری در مورد ورود شریک یا شرکا جدید در شرکت
• تصمیم گیری در مورد تغییر در اساسنامه و اعمال تغییراتی نظیر تغییر در نام، موضوع، محل اقامت و … شرکت.
• اتخاذ تصمیم در رابطه با انحلال شرکت
• افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت
• تعیین بازرسین جدید، تغییر در مدیران، تعیین مدت خدمت مدیران، تغییر در پست های مدیریتی شرکت و نحوه مدیریت شرکت
• ایجاد سهام ممتازه
• موافقت و صادر کردن مجوز جهت صدور اوراق قرضه.

هیات مدیره چیست؟

همان طور که می دانید افرادی که در شرکتی سهام دار هستند در واقع عضو هیات مدیره شرکت به حساب می آیند. هیات مدیره می تواند با تصمیم گیری و رضایت از بین خود اشخاصی را به عنوان رئیس، نائب رئیس و غیره انتخاب و منصوب نماید.

انتخاب ریاست هیات مدیره حداقل به مدت دو سال و با رضایت افراد می تواند به مدت نامحدود انجام شود. هیات مدیره می توانند با برگزاری جلسات و ارائه صورتجلسه به تغییراتی در شرکت دست بزنند که در ادامه با برخی اهداف مجامع هیات مدیره آشنا می شوید.

اهداف مجمع هیات مدیره

• بررسی میزان درآمدها و قروض شرکت به صورت هر شش ماه یکبار و ارائه به بازرس و یا بازرسین شرکت
• تصمیم گیری در رابطه با معاملات شرکت و ارائه به هیات مدیره جهت اتخاذ تصمیم
• انتخاب مدیران داخلی شرکت پس از تشکیل یافتن هیات مدیره

دستور صورتجلسات تغییرات اختیاری

صورتجلساتی که با توجه به تغییراتی که بنا با اختیار صاحبان شرکت انجام می شود صورت می پذیرد. به عنوان مثال مهمترین و پر کاربردترین این تغییرات به شرح زیر می باشد:
تغییر نام شرکت
• افزایش یا کاهش موضوع شرکت
• تغییر آدرس شرکت
افزایش سرمایه شرکت
• کاهش سرمایه اجباری شرکت
• کاهش سرمایه اختیاری شرکت
• تبدیل سهام بی نام به سهام بانام
• کاهش یا افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره
• تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام
• تغییر سال مالی شرکت
• انحلال شرکت
• نقل و انتقال سهام شرکت سهامی
• تغییرات سهم الشرکه شرکت
• جایگزینی روزنامه کثیرالانتشار
• تعیین دارندگان حق امضاء
• پرداخت سرمایه تعهدی
• تاسیس شعبه
• ورود و خروج شریک
و خیلی موارد دیگر که درصورت تمایل می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید و مشاوره بگیرید.

صورتجلسات تغییرات اجباری

صورتجلساتی که با توجه به قانون تجارت و یا اساسنامه شرکت زمانی معین برای آن ها تعیین شده است. و باید بعد از زمان مشخص شده تغییرات صورت پذیرد. به عنوان مثال مهمترین و پر کاربردترین این تغییرات به شرح زیر می باشد:
• انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیات مدیره
• تعیین وضعیت حق امضاء
• انتخاب بازرسین شرکت
• تصویب ترازنامه و صورت های مالی
• تغییر نماینده شخص حقوقی
و خیلی موارد دیگر که درصورت تمایل می توانید با موسسه تماس حاصل فرمائید و مشاوره بگیرید.

اهم نکات مندرج در صورتجلسات تعاونی
ادامه مطلب
شرکت تک نیک 850x500 - ثبت تغییرات شرکت
مراحل ثبت تغییرات شرکت اینترنتی

مراحل ثبت تغییرات شرکت اینترنتی

1. وارد پایگاه اینترنتی تنظیم صورتجلسه ها شوید.
2. استان و واحد ثبتی مربوط به خودتان را انتخاب کنید.
3. اطلاعات مربوط به شرکت را تکمیل کنید.
4. شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. در صورتی که شناسه ملی ندارید شماره ثبت را وارد کنید.
5. نوع شرکت ثبتی خود را انتخاب کنید.
6. نوع صورتجلسه خودتان را مشخص کنید.
7. تعداد اعضایی که در جلسه حاضر هستند را مشخص کنید.
8. مشخصات کامل خودتان را وارد کنید.
9. سمت شخص متقاضی را تعیین کنید.
10. تاریخ، ساعت شروع و پایان جلسه را مشخص کنید.
11. از لیست نوع تصمیم تصمیمات گرفته شده را وارد کنید.
12. نام درخواستی خودتان را به ترتیب اولویت انتخاب و ثبت کنید.
13. اشخاصی که در جلسه حاضر می باشند را همراه با سمت آن ها تعیین کنید.
14. شماره ملی خودتان را وارد کنید.
15. سمت اشخاص در شرکت را وارد کنید.
16. ارتباط اشخاص با یکدیگر را در جلسه مشخص کنید.
17. در نهایت متن صورتجلسه را تایپ نمایید.

نحوه ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت را می توان به 3 روش انجام داد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:1) ثبت تغییرات شرکت از طریق هیات مدیره
هیات مدیره کسانی هستند که سهام های شرکت را ارائه می دهند. سهامداران، رئیس هیات مدیره را برای دو سال منصوب می نمایند. سپس هیات مدیره یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر را به عنوان نایب رئیس انتخاب می نماید.
از طریق هیات مدیره می توان تغییرات شرکت را ثبت کرد.
2) ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی
در انواع مختلف ثبت تغییرات شرکت، مجمع عمومی عادی نقش زیادی دارد. این مجمع هر سال یک بار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن باید در اساسنامه قید گردد.
از طریق این مجمع هم می توان، تغییرات شرکت را ثبت کرد.
3) ثبت تغییرات شرکت از طریق مجمع عمومی فوق العاده
در این مجمع افرادی می توانند شرکت کنند که بیش از مشخصی سهام داشته باشند. در این جلسات به بررسی مسائلی مانند تغییر در سرمایه شرکت اعم از کاهش یا افزایش آن، تغییر در اساسنامه و نیز انحلال شرکت پرداخته می شود.
هنگامی که اکثریت دو سوم آراء با تغییرات موافق باشند، امکان اعمال تغییرات وجود خواهد داشت. از طریق این مجمع می توان برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کرد.

ثبت تغییرات شرکت

مراحل پیگیری ثبت تغییرات شرکت

ابتدا باید به وب سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید. فرم مربوط به ثبت تغییرات شرکت را دریافت نموده و تکمیل کنید. 9 مرحله زیر را باید برای ثبت تغییرات به صورت اینترنتی دنبال کنید.
1. اطلاعات مربوط به شرکت هم چون نوع شرکت، شناسه ملی مربوط به آن و شماره ثبت را وارد نمایید.
2. در این مرحله باید اطلاعاتی مانند نوع صورتجلسه (شامل مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و…)، مشخصات شخصی فرد متقاضی، تعیین وکیل، تاریخ برگزاری جلسه و… را وارد نمایید. پس از این که فیلد پذیرش موقت را انتخاب کنید، یک شماره 19 رقمی به شما اختصاص می یابد.
3. نوع تصمیم جلسه را مشخص نمایید. و گزینه افزودن تصمیم جلسه را بزنید.
4. در صورتی که می خواهید تغییر نام بدهید باید 5 نام را به ترتیب اولویت در فیلد مشخص شده وارد کنید.
5. در این مرحله اسامی اعضایی که در جلسه حاضر بوده اند را ذکر کنید. و سمت آن ها را بنویسید. برای متقاضی شماره ملی و یا شماره گذرنامه (در صورتی که متقاضی غیر ایرانی است) را وارد کنید. اطلاعات شخصی یا اطلاعات شماره ثبت (برای شخص حقوقی) را وارد کنید. نام شخص و شناسه ملی را هم تعیین کنید.
6. سمت هر کدام از افراد حاضر در جلسه را مشخص نمایید.
7. در این مرحله ارتباط افراد حاضر در جلسه ( وکیل یا نماینده سهامدار) را معین کنید.
8. با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات اخذ شده، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایید.
9. در این مرحله متن صورتجلسه را آماده نموده و گزینه پذیرش نهایی را کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

برای این که بتوانید تغییری در شرکت ایجاد نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافق باشند. مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :
صورت جلسه تغییرات باید تنظیم شود. و نیز صورت جلسات آماده گردند.
• مدارک شناسایی سهامداران و شرکا باید ارائه شود.
هزینه روزنامه رسمی باید پرداخت شود.
• در صورتی که شرکت منحل شده است، تمامی شرکا باید حضور داشته باشند.
• کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن باید ارائه شود.
• تمامی اسناد شرکت باید ارائه شود.
• کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره باید ارائه شود.

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

1. مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود.
2. صورتجلسه تنظیم شده و به امضای هیات مدیره می رسد.
3. بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت، تشریفات دعوت انجام می شود.
4. صورتجلسه و لیست سهامدارانی که در جلسه حاضر بوده اند. تکمیل شده و به امضای سهامداران می رسد، سپس به اداره ثبت شرکت ها تحویل می گردد.
5. حق الثبت مربوط به تغییر نام پرداخت شده و فیش واریزی به اداره تحویل داده می شود.
6. اصل روزنامه ای که حاوی آگهی دعوت است. و نیز مجوز اخذ شده باید به اداره تحویل داده شود.
7. مسئولین پس از بررسی مدارک و درخواست ثبت تغییرات شرکت در صورت عدم وجود مشکل قانونی، نام انتخابی شما را تایید می کنند.

جهت کسب اطلاعات در خصوص هزینه ثبت شرکت سهامی خاص به این مقاله مراجعه فرمایید.

تغییر نشانی شرکت

مورد اول: اگر در ابتدای ثبت شرکت، هنوز مکانی تجاری برای فعالیت خود در نظر نگرفته اید می توانید آدرس منزل خود یا یکی از شریکهایتان را به عنوان نشانی شرکت در سامانه ثبت شرکتها درج نمایید.
اما ظرف مدت دو ماه حتما باید مکانی تجاری و اداری را برای فعالیت شرکت خریداری نمایید یا اجاره کنید. زیرا برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی نیاز است تا اجاره نامه یا سند مالکیت شرکت را ارائه دهید.
مورد دوم: به هر دلیلی برای توسعه کسب و کار یا اهداف دیگر، امکان دارد اعضای هیئت مدیره یا مجمع عمومی فوق العاده تصمیم بگیرند آدرس شرکت را به مکان دیگری انتقال دهند.

نمونه اساسنامه شرکت تعاونی خدماتی و تولیدی
ادامه مطلب

تغییر نام شرکت

با وجود اینکه بارها و بارها در مورد دقت در انتخاب نام شرکت صحبت شده ولی برخی از شرکتها در انتخاب نام شرکت دقت نمی کنند. به عنوان مثال:
نام هایی محدود کننده برای شرکت انتخاب می کنند که براساس یک موضوع فعالیت خاص است، اگر کمی حوزه ی فعالیت شرکت تغییر کند، نام انتخاب شده دیگر برای شرکت مناسب نیست.

تغییر موضوع فعالیت شرکت

یکی از مواردی که در ثبت شرکت لازم است که کاملا مورد بررسی قرار بگیرد و با شرکایتان در مورد آن صحبت کنید، موضوع فعالیت شرکت است.

امکان دارد به دلیل توسعه فعالیت اقتصادی، افزایش سود و درآمد یا هر دلیل دیگری ترجیح بدهید که موضوع فعالیت شرکت را تغییر دهید .

تغییر مدت زمان فعالیت شرکت:

شرکتهایی که به صورت پروژه ای و برای انجام فعالیت های عمرانی به ثبت می رسند اکثریت دارای اهداف کوتاه مدتی هستند.

این گونه شرکتها در زمان ثبت، مدت فعالیت شرکت را محدود انتخاب می کنند به عنوان مثال یکسال

اما شاید پروژه نیاز به مدت زمان بیشتری داشته باشد و در بازه ی زمانی مشخص شده به سرانجام نرسد.

تغییر میزان سرمایه:

سرمایه ی اولیه شرکت در زمان ثبت شرکت اعلام می شود، اگر میزان سرمایه افزایش یا کاهش یابد نیاز است تا به عنوان تغییرات شرکت میزان سرمایه به ثبت برسد.

تغییر اعضای هیئت مدیره یا شرکا

یکی از بخش های مهم هر شرکتی اعضای هیئت مدیره ی آن هستند که از میان سهامداران شرکت انتخاب می شوند.

لازم نیست اعضای هیئت مدیره شرکت تا پایان فعالیت شرکت همیشه ثابت باشند. امکان دارد. در نفرات آن تغییراتی ایجاد شود.

برای شرکتهای سهامی، اعضای هیات مدیره به مدت 2 سال انتخاب می شوند.

پس از گذشت مدت زمان مورد نظر باید اعضای هیات مدیره تعویض یا تمدید شوند.

پس از مدتی که از فعالیت شرکت می گذرد. برخی شرکا تصمیم می گیرند فعالیتشان را با شرکت قطع کنند.

تغییر شعبات شرکت:

اگر شرکتی شعبه ی جدید تاسیس نماید. یا یکی از شعبات شرکت منحل شود. باید به عنوان ثبت تغییرات شرکت لحاظ شود. و علاوه بر تنظیم صورتجلسه تغییرات باید هم در سامانه ثبت شرکت ها ثبت و نهایی گردد.

انحلال شرکت:

اگر مدت زمان فعالیت شرکت محدود باشد. به پایان برسد. یا طبق نظر مجمع عمومی فوق العاده تصمیم به انحلال شرکت گرفته شود. بعد از ثبت انحلال شرکت دیگر نباید شرکت فعالیت داشته باشد.

تغییر در اساسنامه شرکت:

اساسنامه شرکت سندی است قانونی که به فعالیت های شرکت اعتبار می بخشد و کلیه ی چارچوب ها و اصول شرکت در آن قید شده است و به دلایل مختلف امکان دارد بخشی از اساسنامه نیاز به تغییر یا اصلاحات داشته باشد.

توضیخاتی در رابطه با مدارک خواسته شده

1. اطلاعات شخصیت حقوقی:

اداره کل استان و واحد ثبتی را از لیست انتخاب کنید.
شناسه ملی و شماره ثبت شرکت را وارد کنید.
نوع شخصیت حقوقی (نوع شرکت تجاری یا موسسه) را مشخص کنید.

2. اطلاعات جلسه:

نوع صورتجلسه (مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی موسسین، مجمع عمومی فوق العاده، هیئت مدیره و …) را تعیین کنید.
نام و نام خانوادگی، شماره تماس، شماره ملی، تابعیت و سایر مواردی که مربوط به شخص متقاضی است را وارد نمایید.
بخش های مربوط به ساعت شروع و پایان جلسه، تاریخ جلسه و غیره را تکمیل کنید.

3. تصمیمات جلسه:

نوع تصمیمات جلسه در این مرحله تعیین می گردد، سپس برای اضافه کردن تصمیم جدید می توانید گزینه تصمیم جلسه را انتخاب نمایید.
4. تغییر اطلاعات شرکت یا موسسه (شخصیت حقوقی):
اگر نیازی به تغییر اطلاعات شرکت و موسسه غیرتجاری است، آن را در این مرحله تعیین نمایید.
5. نام های درخواستی برای شرکت یا موسسه:
وقتی می خواهید نام شرکت را تغییر دهید باید همان قوانینی را که برای تعیین نام در مرحله ثبت شرکت رعایت می کردید را در اینجا نیز مدنظر قرار دهید.
پنج نام که از سه کلمه مجزا (3 سیلاب) تشکیل شده باشند و دارای مفهوم فارسی باشند و یکی از کلمات آنها حتما اسم خاص باشد را بر حسب اولویت در سامانه وارد نمایید.

6. تغییرات سرمایه یا سهام شخصیت حقوقی:
تغییرات صورت گرفته مبنی بر میزان سرمایه یا سهام شرکت را تعیین کنید.

7. موضوع فعالیت شرکت پس از اصلاح:
اگر تغییرات شرکت مربوط به موضوع فعالیت شرکت می شود، موضوع جدید را به سامانه وارد کنید.

8. بارگذاری کردن مدارک در سامانه:
از مدارکی که تهیه کرده اید اسکن بگیرید و تصویر آنها را در سامانه بارگذاری کنید.

9. فرستادن مدارک به صورت فیزیکی به سازمان:
پس از تهیه نمودن مدارک بصورت کامل، نسخه ای از صورتجلسه را به همراه مدارک در پاکت پستی قرار داده و توسط پست به سازمان ارسال نمایید.

10. چاپ آگهی تغییرات در روزنامه رسمی:
پس از اینکه از سمت کارشناسان اداره ثبت، تغییرات مورد تایید واقع شد، آگهی تغییرات شرکت را در روزنامه رسمی چاپ نمایید.

روش های ثبت تغییرات در شرکت ها

1. ثبت تغییرات در شرکت ها از طریق هیئت مدیره
2. ثبت صورتجلسات شرکت ها از طریق مجمع عمومی عادی
3. برای تغییر اساسنامه و یا انحلال و ادغام شرکت جهت ثبت تغییرات آن از طریق مجمع عمومی فوق العاده.

مدت زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت چقدر است ؟

پس از اینکه صورت جلسه مربوط به تغییرات شرکت در در سامانه ثبت گردید ، برای پذیرش نهایی به مدت 3 روز فرصت دارید تا مدارک را به اداره پست تحویل دهید .
در این صورت اگر تمامی مراحل مورد نظر بدون اتلاف وقت صورت گیرد ، ثبت تغییرات شرکت در مدت 10 روز امکان پذیر می باشد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

هزینه ثبت تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری عبارتند از:

  • حق الوکاله وکیل و پرداخت حق التمبر (بنا به تصمیم شرکت می‌باشد و انتخاب وکیل از موارد اختیاری می‌باشد)
  • پرداخت حق الثبت صورت جلسه تغییرات شرکت که بابت هر صورتجلسه جداگانه در اداره ثبت شرکت‌ها اخذ می‌گردد
  • ورود سیستمی کلیه صورت جلسات تنظیم شده
  • هزینه پست و پاکت‌های مربوط به تغییرات شرکت اداره ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  • پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار بنا به توافق طرفین
  • تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلام‌های مربوطه برای اشخاص حقوقی
  • تنظیم و ثبت کد فراگیر اشخاص غیر ایرانی
  • تنظیم و ثبت صورتجلسات تغییرات در شهرستان‌ها و شهرهایی به جزء تهران به هزینه کمتر و بدون وکیل انجام می‌شود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست