مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت یعنی چیست؟

ثبت تغییرات (مجمع و یا صورتجلسه)شرکت ها: به تفکیک انواع شرکت ها (شخصیت حقوقی)، بر اساس نوع تصمیمی که اعضای شرکت  می گیرند.  که برای ثبت و تنظیم آن، نیاز به مدارکی است که در این مطلب برایتان شرح داده ایم.

ثبت الکترونیکی تغییرات شرکت باید از طریق سامانه مربوطه، نسبت به تکمیل فرم های الکترونیکی اقدام شود. کلیه ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات، از طریق سامانه ثبت شرکت ها انجام می گیرد. و باید قبل از ورود به سامانه لازم است که صورتجلسات را تنظیم نمایید.

تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت

در تنظیم این صورتجلسه با توجه به دلایل تغییر باید آن را به مراجع ثبتی ارائه نمایند. و با تأیید و صحت صورتجلسه و مدارک پیوستی آن و همچنین رعایت کلیه اصول و قوانین مندرج در صورتجلسه مذکور، و نتیجه تصمیمات ثبت شده و مورد تایید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان محل، تغییرات طی یک آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار و یا روزنامه های محلی اطلاع رسانی گردد.

موضوع و دلایل این تغییرات باید تأیید و هیچ تناقضی با مندرجات صورتجلسه تنظیم شده و همچنین قوانین و اصول اداره ثبت شرکت ها نداشته باشد.

فرایند کلی ثبت تغییرات شرکت

در گام اول باید صورتجلسه ای که بستگی به تغییرات در دست اقدام شرکت می باشد. و همچنین با آخرین قوانین و بخش نامه های اداره ثبت شرکت ها مطابق باشد، تنظیم شود.

  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی شرکت با امضای اوراق توسط اعضای حاضر در جلسه که با حضور سهامداران و شرکاء برگرار شده است.
  •  در مرحله بعد مراجعه به اداره ثبت شرکتها به آدرس اینترنتی (sherkat.ssaa.ir )
  • تکمیل فرم ها و اطلاعات خواسته شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه
  • ارسال مدارک از طریق باجه های پستی معتبر به اداره ثبت شرکتهای استان محل
  • پرداخت هزینه های اخذ آگهی تغییرات با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها
  • پرداخت هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی و محلی و یا کثیرالانتشار
  • اطلاع رسانی عمومی با درج آگهی برای ثبت تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت های سهامی (تغییر موضوع شرکت)

 

اگر تغییر موضوع شرکت سهامی خاص باشد.

-تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

-تنظیم صورتجلسه با حضور شرکا و امضای اعضای حاضر در جلسه

-تهیه فهرست کلیه شرکا و میزان سرمایه آنها

-دریافت مجوز از اداره ثبت برای تغییر موضوع فعالیت شرکت

-گرفتن استعلام های لازم و تحویل آن به مراجع مربوطه

-دریافت پاسخ استعلام در مدت تعیین شده

ادامه مطلب
چگونه شرکت بازرگانی تاسیس کنیم

-ارسال تمام مدارک فوق به اداره ثبت شرکت ها و امضای دفاتر پس از تحویل توسط متقاضی و نماینده شرکت که در صورتجلسه درج شده است.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات موضوع فعالیت با مسئولیت محدود

1- اگر تغییر شرکت با مسئولیت محدود باشد.

2- برگزاری مجمع عمومی فوق العاده

3- تنظیم صورتجلسه با امضای هیأت مدیره

4- تهیه لیست سهامداران حاضر در جلسه با امضای هریک از آنها

5- ارسال کلیه مدارک فوق به اداره ثبت شرکت ها

چه نوع تغییراتی از شرکت باید ثبت شوند؟

بعضی از تغییراتی که در شرکت داده می شوند. حتما لازم است که ثبت شوند. که این تغییرات عبارتند از :

• تغییر در اساسنامه
• تغییرات برای اسم شرکت
• تمدید هیئت مدیره و یا مدت شرکت، علاوه بر مدتی که از قبل مقرر شده است.
• انحلال شرکت، دقت کنید حتی اگر انحلال به دلیل اتمام مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باز هم باید به ثبت برسد.
• تعیین کیفیت تفریغ حساب
• تبدیل یا خروج شرکاء
• ماده 9 قانون تجارت، تغییر مدیر عامل یا مدیران را هم به مواردی که باید برای آن ثبت تغییرات شرکت انجام شود.
در صورتی که این تغییرات انجام شود. و به دلایلی آنها را ثبت نکنید. یا سعی کنید که انها را مخفی نگه دارید، مسئولیت عواقب قانونی آن با خودتان (مدیران و در کل به اعضای شرکت) خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

برای این که بتوانید تغییری در شرکت ایجاد کنید، باید کلیه اعضاء با این تغییر موافق باشند.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :
• صورت جلسه تغییرات باید تنظیم گردد. و نیز صورت جلسات بر اساس آخرین قوانین و مقررات ثبت شرکت ها و قانون تجارت آماده و تنظیم گردند.
• مدارک شناسایی سهامداران و شرکا باید ارائه شود.
• هزینه روزنامه رسمی باید پرداخت شود.
• در صورتی که شرکت منحل شده است، تمامی شرکا باید حضور داشته باشند.
• کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن باید ارائه شود.
• تمامی اسناد و مدارک شرکت باید ارائه شود.
• کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره باید ارائه شود.

1- تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید
2- تعداد سهام شرکت و اعضای قدیم و جدید
3-  اسامی اشخاصی که حق امضا دارند
4-  آدرس و کد پستی شرکت
5-  سمت اعضای جدید و قدیم شرکت
6-  تصویر آخرین آگهی تغییرات
7-  مبلغ سرمایه و ارزش ریالی هر سهم

ادامه مطلب
ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

در صورتیکه نقل و انتقال سهام داشته باشید. برگه دارایی (مفاصا حساب مالیاتی)

مدارک مورد نیاز ثبت تصمیم افزایش سرمایه شرکت مسئولیت محدود از طریق مجمع عمومی شرکا

برای (ورود شریک جدید) به شرکت مدارک ذیل لازم است.

  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت با مسئولیت محدود به امضا کلیه شرکا.
  • ارائه فهرست شرکا و میزان سهام آن ها در شرکت مسئولیت محدود، قبل و بعد از افزایش سرمایه با امضا کلیه شرکا.
  • ارائه رونوشت برابر اصل کارت ملی و شناسنامه شریک یا شرکا جدید.
  • اگر جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت با مسئولیت محدود، با حضور اکثریت شرکاء شرکت برگزار شده باشد، ارائه اصل آگهی دعوت، مطابق اساسنامه مصوب شرکت و با رعایت ماده 6  قانون تجارت الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

مدارک لازم  ثبت تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود 

  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده  که به امضا کلیه شرکاء شرکت رسیده باشد.
  • ارائه فهرست شرکا و میزان سهام آنان در شرکت با مسئولیت محدود
  • ارائه رونوشت برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شریک یا شرکای جدید شرکت.
  • ارائه برگه نامه نمایندگی اشخاص حقوقی در صورتی که شریک یا شرکا، اشخاص حقوقی باشند.
  • اگر جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد، ارائه اصل آگهی دعوت مطابق اساسنامه مصوب شرکت و با رعایت موارد ماده شش قانون تجارت ایران الزامی است.

مقاله جامع و کامل نحوه ثبت تغییرات شرکت ها لازم است برای افزایش اطلاعات در خصوص تغییرات انواع شرکت ها مطالعه فرمایید.

نوشتهٔ پیشین
انواع تغییرات شرکت کدامند؟
نوشتهٔ بعدی
آموزش ثبت اینترنتی تغییرات شرکت

مطالبی که ممکن است برایتان مفید باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

با سفارش خدمات ثبت شرکت و تغییرات در تک نیک ثبت برای بار بعدی 10 درصد تخفیف بگیرید.

آدرس سراسر کشور
08433729937
09189414281
Instagram
Pinterest
Medium
Reddit
Telegram
WhatsApp
ثبت صورتجلسات97%
97%
تاسیس شرکت ها93%
93%
ثبت برند و لوگو80%
80%
ثبت گرید پیمانکاران70%
70%
فهرست