تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود

تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود

شعبه شرکت چیست؟

هر شرکتی ممکن است شعبه یا شعباتی غیر از مقر اصلی خود داشته باشد. شعبه واحدی از شرکت اصلی است که در جایی غیر از دفتر مرکزی شرکت واقع شده است، اما فعالیت آن دقیقاً با شرکت مادر یکی است. اختیارات شعبه توسط شرکت اصلی تعیین می شود و کاملاً تحت نظارت و کنترل شرکت اصلی می باشد. به عبارت دیگر شعبه شرکت دارای شخصیت حقوقی مستقل نبوده و مجاز به فعالیت در حدود تعیین شده است. و مسئولیت اقدامات آن بر عهده شرکت اصلی خواهد بود. در این مقاله به مراحل تاسیس و ثبت شعبه شرکت و کنترل های مربوط به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعریف شعبه شرکت

شعبه واحدی از شرکت اصلی است که در مکانی غیر از مرکز اصلی شرکت واقع شده ولی فعالیت آن دقیقاً با شرکت مادر یکی است. اختیارات شعبه توسط شرکت اصلی تعیین می شود. و کاملاً تحت نظارت و کنترل شرکت اصلی می باشد.

قانون تأسیس شعب

برای نحوه ثبت شعبه یا شعبات شرکت، مواد قانونی مختلفی در قانون تجارت آماده وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. مواد 195 تا 197 و ماده 199 قانون تجارت مربوط به تاسیس شعبه شرکت است و برای ثبت شعبه جدید شرکت باید این تغییرات به سامانه ثبت شرکت گزارش شود.

به شعبه ای که مستقل و مرتبط با شرکت مادر نیست، شناسه ملی تعلق می گیرد.  شرکت ها باید بر اساس صورتجلسه این تغییر محل شعبه را برای ثبت شعبه جدید انتخاب کنند.

فعالیت شعبه شرکت

توجه داشته باشید که فعالیت های شعبه باید دقیقاً همان چیزی باشد که شرکت مادر انتخاب می کند. یعنی شعبه شرکت در انتخاب موضوع فعالیت و مواردی از این دست آزادی عمل ندارد.
یعنی در واقع باید توجه داشت که شعبه شرکت یک شخص حقوقی مستقل نیست و زیرمجموعه می باشد.
میزان اختیارات و عملکرد شعبه توسط شرکت اصلی یا شرکت های مادر تعیین می شود. به همین دلیل شعبه یک شرکت فرعی محسوب می شود.
توجه داشته باشید که این وابستگی مزایای متعددی خواهد داشت. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال این شغل هستند.

نکات مهم برای ثبت شعبه یا شعبات شرکت

متقاضی می تواند پس از اطمینان از عدم مشکل مدارک ارائه شده به اداره ثبت شهرستان مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نام و اخذ شماره ثبت و اعلام تاسیس شعبه اقدام نماید. مشخصات شعبه توسط رئیس دفتر در شعبه شرکت ثبت می شود. پیش نویس آگهی تأسیس شعبه جهت نگارش به چاپخانه دفتر ارسال می شود تا در نهایت در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شود.

1- شرکت می تواند طبق اساسنامه خود شعبه یا شعبه هایی در داخل یا خارج از کشور ایجاد کند. اگر شعبه شرکت در زمان تاسیس شرکت اصلی تاسیس شده باشد در اساسنامه قید شده و اگر بعد از آن تاسیس شده باشد باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد و در اساسنامه قید شود. انجمن انجمن ها
2- هيئت مديره علاوه بر مجمع عمومي فوق العاده در صورتي كه اساسنامه اين موضوع را پيش بيني كرده باشد مي تواند شعبه شركت نيز تاسيس كند.
3- اگر شرکتی چندین شعبه داشته باشد، دعاوی ناشی از تعهدات هر شعبه باید به دادگاه محلی که شعبه طرف معامله در آن واقع است، ارائه شود. اما در صورت تعطیل و انحلال شعبه مذکور، دادخواست مذکور باید در دفتر مرکزی شرکت اقامه شود.
4- دفتر مرکزی شرکت محل برگزاری مجمع عمومی در آن منطقه است و مدیران و بازرسان شرکت نیز در آنجا فعالیت می کنند. به عبارت دیگر، دفتر مرکزی شرکت، دفتر مرکزی شرکت است و در آنجا اخطارها، دادخواست ها و اسناد رسمی ارسال می شود.
5- محل و آدرس شعبه شرکت نمی تواند با آدرس دفتر مرکزی شرکت یکی باشد و این دو نباید در یک شهر واقع شوند.
6 – هنگام تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود، یک نفر به عنوان مدیر شعبه به سازمان ثبت معرفی می شود.

انتخاب روزنامه کثیر الانتشار توسط مجمع عادی
ادامه مطلب

تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر به منظور تجارت تشکیل می‌شود. هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایه خود در شرکت بدون تقسیم سرمایه در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند. . یا بخشهایی از سهام
شرکتی که در شرف تاسیس می باشد. می تواند شعبه های مختلفی داشته باشد.  با اعلام شعبه و تاسیس شعب جهت کاهش هزینه می توان در ابتدای تاسیس شعب شرکت نسبت به اعلام و ثبت شعبه شرکت جهت کاهش هزینه ها اقدام نمود. و پس از آن ما نمی خواهیم کاری انجام دهیم Twice ثبت داده و شعبه شرکت.
در شرکت با مسئولیت محدود چه در زمان تاسیس و چه پس از تاسیس می توان کارهای مربوط به تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود و تاسیس شعبه شرکت و انجام فعالیت های مربوط و اقدامات لازم را انجام داد.

مراحل ثبت شعبه شرکت با مسئولیت محدود

برای اینکه بتوانید شعبه شرکت را ثبت کنید. باید مانند شرکت اصلی آن را در اداره ثبت شرکت ها ثبت کنید.

ایجاد شعبه از طریق سامانه irsherkat.ssaa.ir و از لیست تغییرات ثبتی شرکت انجام می شود.

تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی یا صورتجلسه هیئت مدیره. (در صورتی که هیئت مدیره صلاحیت تأسیس شعبه را داشته باشد، صورتجلسه هیئت مدیره باید درخواست شود.)
دعوت از شرکا برای حضور در جلسه و تشکیل جلسه با اکثریت حاضرین.
در صورت لزوم هیأت نظارت تشکیل دهید. اگر تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد، به این انجمن نیاز دارید. اسامی این افراد در صورتجلسه درج شده و همه باید صورتجلسه را امضا کنند.
گزارش را در 3 نسخه تهیه کنید. همه شرکا باید هر یک از سه نسخه را امضا کنند.
اطلاعات و جزئیات کامل در مورد شرکا و سهم هر یک از آنها باید در صورتجلسه قید شود.
پس از مشخص شدن پذیرش نهایی در سامانه، یک نسخه از ریز نمرات از طریق پست به اداره ثبت نام ارسال و بارکد پستی وارد سامانه می شود.

مدارک لازم جهت تاسیس شعبه با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز برای تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:
1- اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده باید با امضای هیئت مدیره تسلیم شود.
2- نمایش لیست حاضرین در مجمع
3- ارائه نمایندگی از اشخاص حقوقی (در صورتی که سهامداران شرکت اشخاص حقوقی باشند)
4- در صورتي كه مجمع فوق با حضور اكثريت سهامداران تشكيل شده باشد، اصل دعوتنامه را ارائه نماييد.
5- کپی شناسنامه مدیر شعبه
6- ارائه مدارک ثبت شرکت اعم از کپی اساسنامه، شرکت نامه و درخواست نامه
7- در صورت لزوم از مراجع ذیصلاح مجوز بگیرید
8- ارائه وکالتنامه رسمی در صورتی که ثبت از طریق وکیل باشد.

وضعیت مالیاتی شعبه شرکت مسئولیت محدود

طبق قانون مالیات های مستقیم، نرخ مالیات فرعی ۲۵ درصد است. بر این اساس مالیات شعب تعیین می گردد.

نحوه کاهش اجباری سرمایه
ادامه مطلب

تغییر مدیر داخلی شعبه شرکت با مسئولیت محدود

هنگام ایجاد شعبه باید مدیر آن را مشخص کنید. این فرد می تواند برای مدت معین یا نامحدود مدیر شعبه باشد. در صورت لزوم می توانید مدیر را تغییر دهید. و شخص دیگری را جایگزین او کنید. این تغییر را می توان با تنظیم و ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام داد.

تفاوت شعبه و نمایندگی در شرکت ها

بین شعبه و نمایندگی تفاوت هایی وجود دارد که عبارتند از:

1. شعب شرکت کاملاً به شرکت اصلی وابسته است در حالی که نمایندگی ها دارای شخصیت مستقل هستند.

2. حساب زیربانک همان حساب اصلی شرکت است ولی هر نماینده یک حساب جداگانه دارد.

3. به دلیل مستقل بودن نمایندگی، مالیات آن مستقل از شرکت اصلی است، اما مالیات شعبه نه.

4. در نمایندگی، محصول خریداری نمی شود، بلکه از شرکت مادر به امانت گرفته می شود و پس از فروش محصول و کسر هزینه نمایندگی، مبلغ به شرکت بازگردانده می شود.

هزینه ثبت شعبه داخلی با مسئولیت محدود چقدر است؟

اگر این کار را از طریق سازمان ما انجام می دهید، باید هزینه های زیر را در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق انجام این کار با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • شما باید هزینه های ثبت نام و هزینه های وکالت را پرداخت کنید.
  • برای تهیه و ضبط صورتجلسات هزینه هایی وجود دارد.
  • باید هزینه روزنامه رسمی و چندتیراژی را پرداخت کنید.
  • امور مربوط به اشخاص حقوقی، از جمله نامه های پوششی و استعلام هزینه های خاص خود را دارد.
  • در صورتی که جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شود دعوتنامه باید در روزنامه کثیرالانتشار اعلام شود و هزینه معینی هم دارد.
  • اگر شهروند غیرایرانی هستید، هزینه دریافت کد جهانی را در نظر بگیرید.
  • شعبه ها باید مهر شوند که هزینه دارد.
  • در نهایت باید مدارک لازم به اداره ثبت پست ارسال و هزینه پرداخت شود.

نمونه صورتجلسه تأسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود

نام شرکت………………………………… شماره ثبت ………………… و شناسه ملی …………………….. سرمایه ثبت شده ……………………… ریال در تاریخ ………… ساعت …….. مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت تأسیس شعبه بشرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.
نام شرکاء میزان سهم الشرکه
1ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه
2ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه
3ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه
4ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

ضرورت تأسیس شعبه در شهرستان ………………………. مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه مقرر گردید که شعبه شرکت در شهرستان …………………. به آدرس: خیابان……………………………… کوچه …………………… پلاک ………………. کدپستی : ………………………. تعیین و خانم / آقای …………………… به شماره ملی …………………………… فرزند ……………………. متولد ………….. .به سمت مدیر شعبه تعیین شدند.

به خانم / آقای ………………………………… احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق النسب و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
1ـ خانم / آقای ……………………………. امضاء
2ـ خانم / آقای ……………………………. امضاء
3ـ خانم / آقای ……………………………. امضاء
نکته : کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
X

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست مطالب

خبر نامه

اولین نفری باشید که از مقاله‌ها و تخفیف‌های ویژه مطلع می‌شوید.

تماس با تک نیک ثبت

با تیم تک نیک ثبت - تاسیس شعبه شرکت با مسئولیت محدود