مفهوم هویت برند Brand Identity
هویت برند چیست؟
مجموعه ای از تداعی هایی که استراتژیست های برند به دنبال ایجاد و حفظ آن هستند.
هویت برند یک مجموعه از تداعی کننده های منحصر به فرد یک برند است که استراتژیست برند آرزوی ایجاد یا ابقای آن را دارد. این تداعی کننده ها دلیل وجودی برند هستند. و بر قولی که از طرف اعضای سازمان به مشتریان داده شده دلالت دارند.
هویت برند چیزی است که برند قائم به آن است ، به برند معنا می بخشد و آن را منحصر به فرد می سازد کلمه هویت که در بسیاری از جاها به کاری میرود. از کلمه لاتین idantitus گرفته شده که به معنای همانندی و تطبیق کامل است. هویت برند چیزی است که ساخته میشود. ولی می تواند تغییر کند و اخیراً یکی از جالب ترین و مهمترین موضوعات در ادبیات برند سازی است.
مفهوم توسعه برند Brand Development
مفهوم توسعه برند Brand Development برند می تواند به گروههای جدید محصولات گسترش یابد. توسعه برند در مواقع تطابق با تغییرات محیطی و یا بدست آوردن منافع از یک برند قوی ضروری است گسترش دارای منافع زیادی است.
بسیاری از شرکت ها از توسعه برند به عنوان یک استراتژی استفاده میکنند. در واقع آن ها از این استراتژی برای افزایش و اهرم سازی ارزش ویژه برند بهره می برند. امروزه گسترش برند برای تأیید و مواجهه با تغییرات بازار استفاده شود. برای توسعه موفق برند هماهنگی آن با جوهره آن و تناسب آن با چشم انداز برند ضروری است. اگر برندی در راستای غیر از آنچه که هسته اصلی آن است اقدام به گسترش گروه های محصولات و یا مشتریان بکند، در این صورت هر دو در معرض خطر قرار میگیرند.
مقاله مدارک ثبت علائم تجاری مرتبط با این موضوع است مطاله فرمایید.
مفهوم معماری برند Brand Architecture
معماری برند ساختار ارتباطات و نقشهای بین برند یک سازمان را تعریف می کند.
بعضی از شرکتها ترجیح میدهند که ارتباطی بین برند شرکت و بازار ایجاد کنند. در حالی که برخی دیگر نام شرکت را در پس زمینه نگــه مــی دارند. و نام محصول را به گونه ای مشخص تر و با جنبه ارتباطی قوی تر
بکار می گیرند.
مفهوم هویت برند Brand Identity