در مبحث به صورت کاملا محتصر به “مراحل دریافت پیشنویس سند ثبت تأسیس یا تغییرات شرکت” پرداخته ایم. امیدواریم که برایتان مفید باشد.
پس از مطالعه این نوشته، شما رو به مطالعه مقاله راهنمای ثبت اینترنتی شرکت دعوت می کنم.
مراحل پس از تایید سامانه ای تاسیس و تغییرات کدامند؟
بر اساس ماده هشت دستورالعمل، پس از بررسی و تأیید کارشناسی، تقاضاهای واسطه در مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری مرکز استان محل، به شرح ذیل اقدام می شود:
1- مرجع ثبت شرکتها، پیشنویس سند ثبت تأسیس یا تغییرات شرکت (شخص حقوقی) را در سامانه، ایجاد و مفاد آن را به صورت الکترونیک به اطلاع متقاضی میرساند.
2- متقاضی بعد از ملاحظه مفاد سند پیشنویس، به منظور پرداخت حقوق دولتی و امضای نسخه چاپی آن، به مرجع ثبت شرکتها مراجعه مینماید.
3- مرجع ثبت شرکتها با احراز هویت ذیسمت و اطمینان از وصول حقوق دولتی، 2 نسخه از سند نهایی را چاپ کرده و به امضای ذیسمت (نماینده شرکت) می رساند. و در دفتر الکترونیک مربوط در سامانه ثبت می نماید.
ضمناً نسخه امضا شده سند نهایی پس از اسکن در پرونده الکترونیک ثبت شخص حقوقی مربوط ذخیره و یک نسخه از سند چاپ شده نیز به متقاضی تحویل میشود.
مراحل دریافت پیشنویس سند ثبت تأسیس یا تغییرات شرکت
ارسال پیش نویس آگهی به مرجع ثبت شرکت های محل شرکت
طبق ماده ۹ دستورالعمل، چنانچه اقامتگاه شخص حقوقی مورد تقاضا، شهرستانی غیر از مرکز استان باشد. مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات تجاری مرکز استان، پیشنویس سند تولید شده را جهت احراز هویت و اخذ امضای ذی سمت، از طریق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل اقامتگاه قانونی شخص حقوقی ارسال و مراتب را از طریق پیام کوتاه به متقاضی اعلام مینماید.
اداره ثبت شرکت ها پس از احراز هویت و اخذ امضاء، نسخه امضا شده را اسکن و از طریق سامانه به مرجع ثبت شرکتها در مرکز استان ارسال و یک نسخه از سند امضا شده را نیز به متقاضی تحویل میدهد.
در صورتیکه نیاز به مشاوره رایگان و تخصصی دارید. به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید. و یا اینکه از طریق دیدگاه در پایین این نوشته سوال و یا درخواست خود را بنویسید.