ثبت رتبه بندی شرکت های پیمانکاران

  1. تک نیک ثبت
  2. خدمات
  3. ثبت رتبه بندی شرکت های پیمانکاران

 

 

 

از نظر سازمان فنی و عمران شرکتها به دو دسته شرکتهای پیمانکاری و مشاور تقسیم میشوند. برای شرکتهای پیمانکاری رتبه ۵ و ۴ و ۳ و ۲ و ۱ تعریف شده است که در واقع ۵ پائین ترین رتبه و ۱ بالاترین رتبه میباشد. معیار اصلی این شرکتها تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره است. برای شرکت های مشاورنیز رتبه ۳ و ۲ و ۱ تعریف شده که ۳ پائین ترین و ۱ بالاتربن رتبه برای رتبه بندی حسوب می شود در این شرکتها علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کلیه شرکتهای پیمانکاری جهت اجرای پروژه باید دارای گواهی صلاحیت که براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری اعطا میشود باشند. برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری میزان توانایی شرکت(بر اساس نفرات و سوابق آن ها،تجربه ی کاری و توان مالی) مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین همه شرکتها به منظور انعقاد قرارداد با شرکت‎ها‎‎ و سازمان‎ها‎‎ی دولتی دیگر نیازمند رتبه هستند و مراکز دولتی این اجازه را ندارند با شرکت‎ها‎‎یی که رتبه ندارند قرارداد منعقد نمایند.

 

رتبه بندی پیمانکاران و رتبه بندی مشاوره

 رتبه بندی (گرید) یکی از مهمترین مواردی می باشد که اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت بایستی انجام دهند. به عبارت دیگر رتبه بندی نوعی اندازه گیری و مقیاس برای مشخص شدن سطح کیفیت و کمیت یک شرکت می باشد. می توان گفت که رتبه بندی یک معیار می باشد که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای نظارت بر خدمات و کیفیت فعالیت شرکتها انجام می دهد. رتبه بندی شرکتها براساس نوعی که دارند متفاوت می باشد. شرکتها انواع متفاوتی دارند به طور مثال رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری با شرکتهای مشاور متفاوت می باشد. شرکت های پیمانکاری براساس رتبه بندی از 1 تا 5  رتبه بندی می شوند اما شرکت های مشاور از رتبه 1 تا 3 رتبه بندی می شوند” برای کسب رتبه مناسب بایستی برخی پارامترها و خصوصیات را داشته باشید زیرا کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی براساس این شرایط و پارامترها رتبه مناسب را برای شرکت صادر می نماید.

 

موارد لازم جهت اخذ رتبه بندی پیمانکاران

اولین قدم ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکتهاست که دو سوم  اعضای هیات مدیره آن می بایست حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند. اعضای هیات مدیره نیز باید حداقل یکی از موارد را داشته باشند، به کارگیری 1 نفر مهندس با سابقه 7 سال سابقه بیمه و زمینه کاری مرتبط که ترجیحا سابقه بیمه آن از شرکت دارای رتبه رد شده باشد. 2 نفر مهندس با 3 سال سابقه بیمه مرتبط و زمینه کاری مرتبط حال چنانچه شرکتی دو مهندس با سابقه بیمه در اعضای هیات مدیره شرکت داشته باشد می تواند در دو شاخه متفاوت تقاضای اخذ رتبه داشته باشد.

مراحل ومدارک ثبت علائم تجاری
ادامه مطلب

رتبه بندی شرکت ها در بخش های زیر انجام می گیرد:

  1. رتبه بندی پیمانکاری
  2. رتبه بندی مشاوران
  3. رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت های EPC
  5. رتبه بندی انبوه سازان
  6.  
  7.  

 

نحوه طبقه بندی پیمانکاران

پیمانکاران بر حسب توان یا پایه برای اخذ رتبه بندی به شرح زیر طبقه بندی می شوند.  نوع اول” پیمانکاران حقیقی و اشخاص حقوقی بخش خصوصی ایرانی که صددرصد “۱۰۰ %”  سهم الشرکه یا سهام آنها متعلق به اشخاص حقیقی ایرانی باشد. نوع دوم” پیمانکارانی که صددرصد( ۱۰۰ %) مالکیت سهم الشرکه یا سهام آنها متعلق به دولت – شهرداری ها – موسسات یا نهادها و ارگانهای انقلاب اسلامی یا دیگر مؤسسات عمومی و عام المنفعه باشد. شرکت های دولتی که با اجازۀ قانون تشکیل می شوند،  نوع دو محسوب می شوند. نوع سوم” گروه های مشارکت و سایر پیمانکارانی که حائز شرایط نوع اول و دوم نباشند. نوع سوم محسوب می شوند. شرکت هایی که صددرصد( ۱۰۰ %) سهام آنها متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی نوع اول باشد، نوع یک محسوب می شوند. سایر اشخاص حقوقی عمومی (نظیر دولت – سازمان های دولتی – شهرداری ها – نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و …. ) از نظر این آیین نامه پیمانکار محسوب نمی شوند. پیمانکاران با توجه به معیارهای صلاحیت در 5 پایه (از بزرگ به کوچک از نظر توان و ظرفیت) به شرح ذیل طبقه بندی می شود.

  1. پیمانکاران پایه یک
  2. پیمانکاران پایه دو
  3. پیمانکاران پایه سه
  4. پیمانکاران پایه چهار
  5. پیمانکاران پایه پنج

معیارهای صلاحیت،  معیارهای تشخیص صلاحیت پیمانکاران عبارت است از: 

  1. ارزشیابی
  2. تخصص و تجربه
  3. توان مالی

    مدارک مورد نیاز برای رتبه پیمانکاری

    – کپی تمامی مدارک ثبتی شرکت و روزنامه رسمی تغییرات. – لیست آخرین سهامداران شرکت. – مدرک تحصیلی اعضاء امتیاز آور شرکت. – مدرک تحصیلی کلیه اعضاء هیئت مدیره. – کپی شناسنامه و هر دو روی کارت ملی تمامی اعضا شرکت (سهامداران، هیئت مدیره و امتیاز آوران). – کپی هر دو روی کارت پایان خدمت برای تمام اعضا هیئت مدیره و امتیاز آوران. – گواهی کار مهندسین یا تکنسین های ۳ سال سابقه به بالا برای هیئت مدیره شرکت دارای سمت مرتبط با رشته مورد تقاضا. – پرینت سوابق بیمه مهندس امتیاز آور که نام شرکت یا شرکت های واریز کننده حق بیمه در آن قید شده باشد. – ۴ نسخه سربرگ – مهر شرکت – تنظیم تعهدنامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی براساس نمونه – موضوع شرکت مطابق با رشته درخواستی رتبه باشد. – کپی اجاره نام یا سند مالکیت محل شرکت که حتما می بایستی به صورت دفتر کار باشد. – پرداخت حق کارشناسی سایت ساجات. – کد اقتصادی – یک قطعه عکس و نمونه امضاء از تمامی اعضا هیئت مدیره، سهامداران و امتیاز آوران – کد بیمه تأمین اجتماعی شرکت – نامه درخواست رتبه بندی در سربرگ شرکت – اصل گواهی نامه صلاحیت قبلی.
مفهوم هویت برند Brand Identity
ادامه مطلب
  •  

مدارک مورد نیاز برای ثبت گرید  شرکتها

 از جمله مدارکی که  برای گرید ۵ مورد نیاز هست در ذیل آورده شده است  لازم به ذکر است پیمانکاران از ۱ تا ۵ می باشد که گرید یک بالاترین درجه گرید می باشد.

  •  مدارک  اعضای هیئت مدیره و سهامداران:
  •  یک کپی شناسنامه و کارت ملی
  •  ۲ کپی کارت پایان خدمت یا معافیت آنان
  •  کپی آخرین مدرک تحصیلی
  •  سوابق اجرایی برای اثبات حضور فرد در شرکت و نیز سمت وی 
  •  بیمه تامین اجتماعی مدت دار مرتبط
  •  کپی حکم بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  •  قرارداد همکاری شرکت با افراد بازنشسته در قرارداد مجدداً در تاریخ ارائه مدرک به تایید بازنشسته رسیده باشد
  •  فاطمه همکاری از کلیه افراد دولتی و عمومی که قبلاً در آن موسسه یا شرکت شاغل بودند.

 

 مدارکی که شرکت باید جهت اخذ گرید ارائه دهد

  1.  تا آخر آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت
  2.   آخرین اساسنامه شرکت شامل صفحه موضوع فعالیت صفحه تعداد اعضای هیئت مدیره صفحه سهامداران صفحه صاحبان امضای مجاز شرکت
  3. کپی آگهی تاثیر و تغییرات و روزنامه های رسمی شامل روزنامه آگهی تاسیس و همه روزنامه های تغییرات ۱۵ سال اخیر
  4.  آخرین صورتجلسات مجمع عمومی ۱۰۰% صاحبان سهام باشد
  5.  آخرین آخرین اظهارنامه مالیات که توسط دارایی برابر اصل  شده  شامل مشخصات ترازنامه و حساب سود و زیان و جدولهای شمارههای  5 تا 16 
  6.  کپی نامه قبلی در صورتی که قبلاً آن را گرفته اید. 
  7.  قراردادهای شرکت و مفاصا حساب تامین اجتماعی

ثبت سفارش در سایت تک نیک

شرکت تعاونی تک نیک با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 94 آغاز نموده است. ثبت تک نیک همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

آدرس :

ایلام، شهرستان دهلران، منطقه 3 ، خیابان خبرنگار ، پلاک 7 

تلفن: 09184220933  — 09189414281

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست