تک نیک ثبت

فوائد و کارکرد ثبت نام تجاری شرکت

فواید ثبت نام تجاری

ثبت نام تجاری شرکت ها را قادر می سازد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند. ثبت نام تجاری می تواند برای شرکت ها وجهه و شهرت ایجاد کند. ابزار مناسبی جهت بازاریابی باشد. علامت تجاری قابل نقل وانتقال است. می بایست وفق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد.

تعریف علامت

طبق ماده ۳۰ قانون علامت علامت جمعی و  عبارتند از :

الف : علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب : علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود.  بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ج : نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد

فوائد ثبت نام تجاری

تضمین میکند که مشتریان میتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. شرکتها را قادر می سازد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.

ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند. اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می شود. منبع مستقیم درآمد.

فوائد و کارکرد ثبت نام تجاری شرکت

مزیتهای سمبلیک یا نمادین برند

(۱) عبارت است از تمایل به برندی که نیازهای درونی افراد در رابطه با خود نمایی تثبیت ،نقش تعلق به گروه یا شناخت خود را ارضاء می کند. این نیازها و مزیت ها اکثراً با صفات غیر مرتبط با محصول مرتبط اند.

۲ درباره خود جلوه دادن است و راهی که افراد به دیگران با استفاده از محصولات خاص سیگنال هایی را می فرستند. این جنبه بیشتر نوعی اثر بر اجتماع اطراف را در بر دارد. یعنی جایگاه اجتماعی و کلاس طبقاتی افراد تاثیر گذار است.

آشنایی مدیران شرکتها و اتحادیه های تعاونی با برند یا نشان تجاری

از محل حق امتیازها می باشند. جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی هستند. ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند. شرکتها را تشویق می کنند. در حفظ و یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

شرایط ثبت اسم تجاری
ادامه مطلب

دلایل حمایت از علائم تجاری و حقوق ناشی از آن یا اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استفاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده اند، همه آنها اهمیت حمایت از نام تجاری از طریق ثبت را درک نکرده اند. پس از ثبت نام تجاری طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص شرکت حق انحصاری پیدا میکند. بموجب آن میتواند.

از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کنندهای مشابه علامت تجاری شما هستند جوگیری نماید. اگر علامت تجاری ثبت نشود.

شرکتهای رقیب از همان نام تجاری یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای اسـت کـه موجــب گمراهی خواهد شد. برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد.  در نتیجه سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است.

در نتیجه کالاهای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص شرکت را کاهش خواهد داد.  مشتریان را گمراه خواهد کرد. بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد. بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.

علامت تجاری ثبت شده

با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد. بسیار ضروری است.

بعلاوه، تفویض اجازه و استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت های ثالث بسیار آسان تر است. در نتیجه میتواند منبع در آمد بیشتری بدست بیاورد.

برای شرکت / شخص بوجود آورده یا اساس انعقاد یک موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش باشد. گاهی اوقات یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا تسهیلات از مؤسسات مالی استفاده شود. که بطور فزاینده ای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه می کند.

فوائد و کارکرد ثبت نام تجاری شرکت

مزیت های برند

مزیت های برند عبارت است از آنچه مشتریان تصور می کنند برند به آنان ارائه خواهد داد. برند به دلیل اینکه منشاء محصول را معرفی نموده و فرآیند پردازش داده ها و اطلاعات را برای آنها ساده تر و سریع تر می سازد، برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مفهوم برجستگی برند(Brand salience)
ادامه مطلب

فوائد برند به سه دسته تقسیم می گردد

کارکردی – تجربی – سمبلیک

فوائد و کارکرد ثبت نام تجاری شرکت

مزیتهای کارکردی برند

(۱) در برگیرنده نیازها در راستای رفع مشکلات مرتبط با مصرف محصول یا خدمت .است در واقع این مزیت به مزیت درونی حاصل از مصرف محصولات و خدمات اشاره دارد و اکثرا با صفات مرتبط با محصول و یا خدمت مرتبط است. بیشتر به نیازهای رده پایین ) در سلسله مراتب نیاز های مازلو مربوط (۲) انتظارات موارد شخصی هستند. که محصولات می توانند برای مصرف کنندگان برآورده .کنند. آنها شبیه به ویژگی های مرتبط با محصول هستد. ولی به صورت کاملاً شخصی مورد ارزیابی قرار می گیرند فوائد تجربی برند می شود.

(۱) تمایل به برندی که لذتهای احساسی تنوع طلبی و انگیزش های شناختی ایجاد می کند این ،مزیت با احساسات مشتریان در هنگام مصرف.

 

اعتبار برند Brand Credit)

اعتبار شاخصی است که میزان علاقه مندی مصرف کننده به سازمان را ارزیابی میکند. برند بایستی حاوی این خصوصیات باشد. تا از اعتبار لازم نزد مشتری برخوردار باشد.

ادراک- فرد از تخصص سازمان سازمان ، شایسته و نوآور باشد قابلیت اعتماد برند بایستی قابل اتکاء بوده و بتواند در بلند مدت مشتری ها را به خود جذب کند. مطلوبیت برند باید جذاب و سرگرم کننده بوده و ارزش هزینه صرف شده

را داشته باشد.

فوائد و کارکرد ثبت نام تجاری شرکت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.