مفهوم برجستگی برند(Brand salience)

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند از جمله ابعادی است که در متون جدید بسیار به آن توجه شده است. چرا که کالاها علاوه بر موارد کاربردی دارای معانی سمبلیک نیز هستند.

بخشی از این معانی سمبلیک برگرفته و نتیجه مفاهیمی نظیر شخصیت برند یا تصویری است. که مصرف کننده برای خود از آن کالا می سازد، این ها مفاهیم سمبلیک تداعی شده برای مشتری را در مورد محصولات و کنند.

آن قسمتی از مفهوم نمادین که به وجه یا طبقه آنها توصیف می فیزیکی خود کالا برمی گردد. و با ویژگیهای شخصیتی انسانی توصیف می شود، شخصیت برند نامیده می شود. مجموعه ای از خصوصیات انسانی که همراه با برند تداعی می،شود را شخصیت برند می گویند.

شخیصت برند را می توان به عنوان مجموعه ای از ویژگی های انسانی همراه برند تعریف نمود. اگرچه برندها اجسام غیر انسانی هستند. اما اغلب مصرف کنندگان آنها را به عنوان اجسام دارای ویژگی های انسانی تلقی می کنند.

مزیتهای سمبلیک یا نمادین برند

(۱) عبارت است از تمایل به برندی که نیازهای درونی افراد در رابطه با خود نمایی تثبیت ،نقش تعلق به گروه یا شناخت خود را ارضاء می کند.

این نیازها و مزیت ها اکثراً با صفات غیر مرتبط با محصول مرتبط اند. ۲ درباره خود جلوه دادن است و راهی که افراد به دیگران با استفاده از محصولات خاص سیگنال هایی را می فرستند. این جنبه بیشتر نوعی اثر بر اجتماع اطراف را در بر دارد. یعنی جایگاه اجتماعی و کلاس طبقاتی افراد تاثیر گذار است.

برجستگی برند(Brand salience)

برجستگی برند شاخصی است که میزان آگاهی از برند را مورد سنجش قرار می دهد.

شاخص برجستگی برند این نکات را می سنجد

یک برند چندین بار و با چه میزان سهولت در موقعیت ها و شرایط شود؟

مختلف به ذهن مشتری فرا خوانده می مشتری تا چه حد نسبت به برند حضور ذهن دارد.  نقش برند در ذهن

وی به صورت برجسته حک شده است؟

آیا به سادگی آن را به یاد آورد و شناسایی می کند؟

چه نوع اشارات و راهنمایی هایی برای این امر لازم هستند؟ تا چه حد آگاهی از برند در ذهن فرد نفوذ یافته است؟

مفهوم معماری برند Brand Architecture
ادامه مطلب

مزیت های برند

مزیت های برند عبارت است از : آنچه مشتریان تصور می کنند. برند به آنان ارائه خواهد داد. برند به دلیل اینکه منشاء محصول را معرفی نموده  است.  فرآیند پردازش داده ها و اطلاعات را برای آنها ساده تر و سریع تر می سازد، برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای برند به سه دسته تقسیم می گردد.

کارکردی – تجربی – سمبلیک

(۱) تمایل به برندی که لذتهای احساسی تنوع طلبی و انگیزش های شناختی ایجاد می کند این ،مزیت با احساسات مشتریان در هنگام مصرف.

اعتبار برند Brand Credit)

اعتبار شاخصی است که میزان علاقه مندی مصرف کننده به سازمان را ارزیابی می کند.

برند بایستی حاوی این خصوصیات باشد. تا از اعتبار لازم نزد مشتری برخوردار باشد.

ادراک- فرد از تخصص سازمان سازمان ، شایسته و نوآور باشد. قابلیت اعتماد برند بایستی قابل اتکاء بوده و بتواند در بلند مدت مشتری ها را به خود جذب کند. مطلوبیت برند باید جذاب و سرگرم کننده بوده و ارزش هزینه صرف شده

را داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست