مشاوره رایگان

مراحل اعلام ختم تصفیه شرکت به مرجع ثبت شرکت‌ها

وظایف مدیران تصفیه پس از ختم تصفیه به اداره ثبت شرکت ها

مدیران تصفیه مکلف‌اند ظرف یک ماه پس از ختم تصفیه مراتب را به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام دارند. تا به ثبت رسیده و در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط به شرکت در آن درج می‌گردد آگهی شود. و نام شرکت از دفتر ثبت شرکت‌ها و دفتر ثبت تجارتی حذف گردد.

مقاله مراحل ثبت انحلال و تصفیه شرکت مرتبط با این موضوع می باشد. پیشنهاد می شود مطالعه فرمایید.

تکلیف وجوه باقیمانده شرکت پس از ختم تصفیه

پس از اعلام ختم تصفیه مدیران تصفیه باید وجوهی را که باقی‌مانده است در حساب مخصوصی نزد یکی از بانک‌های ایران تودیع و صورت اسامی بستانکاران و صاحبان سهامی را که حقوق خود را استیفا نکرده‌اند. نیز به آن بانک تسلیم و مراتب را طی آگهی مذکور در همان ماده به اطلاع اشخاص ذی‌نفع برسانند. تا برای گرفتن طلب خود به بانک مراجعه کنند. پس از انقضای ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه هر مبلغ از وجوه که در بانک باقی‌مانده باشد. در حکم مال بلاصاحب بوده و از طرف بانک با اطلاع دادستان شهرستان محل به خزانه دولت منتقل خواهد شد.

دفاتر و اسناد و مدارک شرکت تصفیه شده تا چند سال باقی مانده و به چه مرجعی تحویل داده شود؟

دفاتر و سایر اسناد و مدارک شرکت تصفیه شده باید تا ده سال از تاریخ اعلام ختم تصفیه محفوظ بماند. به این منظور مدیران تصفیه باید مقارن اعلام ختم تصفیه به مرجع ثبت شرکت‌ها دفاتر و اسناد و مدارک مذکور را نیز به مرجع ثبت شرکت‌ها تحویل دهند. تا نگهداری و برای مراجعه اشخاص ذی‌نفع آماده باشد (مواد ۲۲۷ الی ۲۲۹ ل.ا. قانون تجارت).

پیشنهاد می شود مقاله انحلال و تصفیه در شرکت‌های سهامی را مطالعه فرمایید.

در صورتیکه در حال تصفیه و یا تصمیم بر انحلال شرکت ها را دارید. تیم قدرتمند تک نیک ثبت آماده مشاوره رایگان و انجام امورات ثبتی شما می باشد. کارشناسان تک نیک ثبت به شماره 09189414281 آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان می باشند.

تشکیل و اداره مجامع عمومی
ادامه مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.