استعلام ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت چگونه است؟
به منظور ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت الکترونیکی، سامانه ثبت الکترونیکی تغییرات شرکت از طریق سامانه جامع ثبت شرکت راه اندازی شد. متقاضیان برای ثبت صورتجلسه تغییرات جلسه به صورت الکترونیکی باید با ورود به سایت سامانه، وارد کردن شماره ملی شرکت، بررسی مراحل و مراحل ثبت درخواست در سامانه و ثبت صورتجلسه تغییرات جلسه به صورت الکترونیکی.
نحوه استعلام تغییرات شرکت
سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات
تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت
استعلام آخرین تغییرات شرکت
آخرین اطلاعیه تغییرات شرکت؟
هزینه ثبت تغییرات در روزنامه رسمی
پرداخت هزینه ثبت تغییرات شرکت در آگهی روزنامه ها به عهده شرکت متقاضی خواهد بود. هزینه درج شده به مواردی مانند موضوع فعالیت و تعداد اعضای شرکت مورد نظر بستگی دارد. افزودن شرح طولانی تر از فعالیت شرکت یا تعداد اعضا طبیعتاً مبلغ روزنامه رسمی را افزایش می دهد، زیرا افزایش حجم آگهی به این معنی است که ثبت آگهی خطوط بیشتری را اشغال می کند.
بنابراین میزان کارمزد یا مبلغ ذکر شده برای ثبت آگهی تغییر در روزنامه رسمی بسته به نوع تغییر در حال انجام در شرکت می تواند متفاوت باشد.
هزینه چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار با هزینه چاپ در روزنامه رسمی متفاوت است. به میزان فضای مورد نیاز شما برای ثبت روزنامه و صورتجلسات شرکت بستگی دارد.
- تعرفه ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکتها
- هزینه ثبت تغییرات و چپ آگهی در روزنامه رسمی
- تعرفه حقالوکاله برای ثبت تغییرات توسط وکیل
- هزینه ثبت تغییرات در سایر ارگانهای ذیربط
نکات لازم جهت ثبت آگهی تغییرات در روزنامه رسمی
نام شرکت ارائه دهنده درخواست، نوع شرکت، موضوع، آدرس و مشخصات مربوط به مرکز فعالیت و تعامل اصلی با ذکر تعهدات شرکت یا موسسه ذکر شده.
شماره ثبت شرکت مورد نظر و تاریخ ثبت
– میزان دارایی شرکت یا موسسه با تمام جزئیات
معرفی اعضای هیئت مدیره شرکت فوق الذکر و ذکر سمت هر یک از آنان
معرفی شرکای ضامن و ذکر نام آنها (مخصوص شرکت مختلط و مختلط)
تاریخ شروع و پایان فعالیت شرکت متقاضی (ثبت تاریخ پایان مربوط به موسسات دارای فعالیت محدود می باشد).
ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص
شرکت های سهامی معمولا دارای دو دسته هستند: دولتی و خصوصی. در تغییرات شرکت سهامی خاص، مالک شرکت مسئول کلیه تعهدات و سرمایه است. تغییرات در شرکت سهامی شامل مواردی مانند نام شرکت، تغییر آدرس، میزان سرمایه، موضوع شرکت، تعیین هیئت مدیره، اساسنامه، انحلال شرکت و … می باشد. همه این تغییرات باید به صورت قانونی ثبت شوند.
برای تصمیم گیری در مورد تغییرات این شرکت باید به نوعی صورتجلسه تنظیم شود. افراد نظرات خود را اعلام کنند. در این شرکت صورتجلسات از انواع مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیئت مدیره می باشد. بسته به نوع تغییرات، صورتجلسه جلسه تنظیم می شود و برای تصویب تغییرات، همه افراد باید آن را امضا کنند.
پیگیری صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص
در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه جامع ثبت شرکت ها، یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر خود، جست و جو نموده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و سپس، گزینه پیگیری درخواست را انتخاب کند. سپس، متقاضی باید، از قسمت نوع درخواست، گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کند.
ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود
در این نوع شرکت کلیه تغییرات باید به صورت قانونی و رسمی توسط اداره ثبت شرکت به ثبت برسد. در شرکت با مسئولیت محدود تغییرات شامل تغییر آدرس، کاهش یا افزایش سرمایه، موضوع شرکت، انتقال اشخاص و … می باشد. برای ثبت این تغییرات باید مدارک و هزینه های لازم به اداره ذیصلاح ارائه شود.
برای ایجاد هر نوع تغییر در شرکت باید جلسه ای برگزار شود. همه افراد باید با تغییرات موافقت کنند. در صورت عدم موافقت برخی از اعضا امکان ثبت قانونی تغییرات وجود نخواهد داشت. لذا ثبت صورتجلسه شرکت با مسئولیت محدود ضروری است. پس از تکمیل مراحل ثبت تغییرات و ارائه مدارک به اداره ثبت شرکت ها، تغییرات ثبت می شود.
جهت ثبت تغییرات شرکت چه مدرکی لازم است؟
همچنین مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت و مبلغ هر سهم و اوراق شرکت به ویژه اساسنامه و شماره سانا را از مهر ماه 1400 درخواست می کند.
کپی مدارک هویتی شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی برای کلیه شرکا و اعضای هیئت مدیره
یک کپی از مدارک هویتی فوق برای شریک یا شرکای جدید
کپی مدارک هویتی فوق الذکر شریک یا شرکایی که قصد خروج از شرکت را دارند.
یک کپی از اساسنامه
ارائه نام و مشخصات کلیه شرکاء به همراه مبلغ و درصد سهام آنها (شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود)
یک نسخه از روزنامه رسمی برای آخرین تغییرات.
مدت زمان ثبت تغییرات شرکت؟
صورتجلسه باید در اسرع وقت همزمان با جلسه مجمع یا هیئت مدیره امضا شود. اما نمی توان روز دقیقی را تعیین کرد. زیرا پس از ارسال صورتجلسه از طریق پست به اداره، ممکن است تا 2 هفته پرونده اعلام نشود.
هنگام تنظیم صورتجلسات تغییر شرکت و پیروی از مراحل ثبت تغییرات، حداکثر تا 3 روز برای پذیرش نهایی فرصت دارید تا مدارک مورد نیاز تغییرات را مطابق با قوانین و مقررات ارسال شده به اداره پست تحویل دهید.
انوع صورتجلسات تغییرات شرکت
بسته به تغییراتی که قرار است ایجاد شود، جلسات مختلفی برگزار می شود که هر کدام صورتجلسه خاص خود را دارند. این سه نوع دقیقه عبارتند از:
1- صورتجلسه هیئت مدیره
2- صورتجلسه مجمع عمومی عادی
3-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
نقش هیئت مدیره در شرکت تغییر می کند.
برخی تغییرات باید به تصویب هیئت مدیره برسد. همانطور که می دانید اعضای هیئت مدیره کسانی هستند که سهام شرکت را ارائه می کنند. سهامداران یک رئیس هیئت مدیره را انتخاب می کنند که دوره او به دو سال محدود می شود. یک رئیس و یک نایب رئیس به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند.
مجمع عمومی عادی شرکت
در مجمع عمومی عادی، حضور کلیه سهامداران و مدیران الزامی است و لذا می توان از این مجامع برای تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مرتبط با امور داخلی شرکت، فرصت ها، اهداف و سیاست های کلی شرکت استفاده کرد.
مجامع عمومی شرکت باید همه ساله قبل از پنجمین ماه سال مالی تشکیل شود و امور و تصمیمات اتخاذ شده به اداره ثبت اعلام شود.
نقش مجمع عمومی فوق العاده در تغییرات شرکت
با نظر این مجمع عمومی باید تغییراتی ایجاد شود. در این جلسه باید افرادی که بیش از نیمی از سهام را در اختیار دارند. و حق رای دارند حضور داشته باشند.
اگر اکثریت دو سوم آرا بر همین نظر موافق باشند، تصمیم گیری می شود. (بسته به پلت فرم و آنچه در آن تعریف شده است، ممکن است اصطلاحات کمی متفاوت باشد)
ثبت تغییراتی که در شرکت ها الزامی هستند؟
الف-تغییر اساسنامه
ب-تمدید مدت شرکت، زاید بر مدت مقرر
ح-انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د-تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت
ه-تغییر اسم شرکت
مراحل و نحوه ثبت تغییرات شرکت
نحوه ثبت تغییرات شرکت مانند سایر خدمات ثبتی مراحل خاص خود را دارد. مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات و موسسات غیرتجاری به شرح زیر است:
ابتدا باید فرم مربوطه را از طریق سامانه صورتجلسه تغییرات به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir تکمیل و اطلاعات شرکت خود از قبیل شماره ثبت، شناسه ملی و نوع شرکت را وارد نمایید.
در مرحله بعد باید از بین گزینه های مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده و … نوع صورتجلسه تغییرات شرکت را انتخاب کنید و اطلاعات شخصی، وکیل خود (در صورت وجود) و تاریخ تشکیل جلسه را وارد کنید. سپس بر روی دکمه پذیرش موقت کلیک کنید تا یک عدد 19 رقمی بدست آورید.
سپس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را انتخاب کرده و دکمه Add Meeting Resolution را انتخاب کنید.
اگر قصد تغییر نام شرکت را دارید، پنج نام مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در قسمت درخواست بنویسید.
ثبت نام و سمت افراد شرکت کننده در جلسه همراه با شماره ملی یا گذرنامه (برای افراد غیر ایرانی). در صورتی که شخص حقوقی باشد باید شماره ثبت نام، نام شخص و کارت ملی وی وارد شود.
مواضع افراد حاضر در جلسه را مشخص کنید.
تعیین رابطه افراد حاضر در جلسه (وکیل، سهامدار، نماینده سهامداران).
مدارک لازم جهت ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت را با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات اتخاذ شده در قسمت آپلود اسناد بارگذاری نمایید.
متن صورتجلسه را آماده کرده و دکمه پذیرش نهایی را فشار دهید.
نسخه اصلی صورتجلسه و پیوست های آن را حداکثر ظرف مدت 3 روز کاری به آدرس مشخص شده ارسال نمایید.
نکاتی که باید در مورد ثبت تغییرات شرکت بدانید
رعایت برخی نکات انجام مراحل لازم برای ثبت تغییرات را برای شما آسان تر می کند.
بازرسان و هیأت مدیره می توانند صورتجلسه را امضاء و یا طی نامه ای جداگانه تأیید خود را اعلام کنند. در کلیه موارد باید کلیه مدارک لازم به صورتجلسه پیوست و به اداره ثبت شرکت ها تحویل گردد.
پس از تشکیل جلسه، حداکثر یک ماه فرصت دارید تا صورتجلسه را به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.
تنظیم صورتجلسه در چند نسخه و امضاء آن ضروری است. در نهایت یک نسخه از صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود.
صورتجلسه باید روی کاغذ رسمی مشخص باشد نه روی کاغذ معمولی.